torsdag 31 december 2015

Ett blaha-års sista dag

Alltså 2015, så färdig jag känner mig med det året.
Inte blev jag en ny och bättre människa, inte. Blev ni?

Men om några timmar kan man börja om. Med nya stordåd, löften och förhoppningar. 
Jag ska bara komma på några först. 
Medan jag gör det tycker jag att ni ska ha ett himla gott och festligt nytt år!
Och så länge snön ligger kvar har jag sjukt dålig kontakt med det där himla internetet. Därav sjukt dålig uppdatering och inga svar på fina kommentarer.
Bättring utlovas när jag inte längre måste sitta ute på en snöfylld stol på verandan och skriva. 
Nu håller jag på att frysa fingrarna av mig. 

7 kommentarer:

Markattan sa...

Gott nytt år bästa du

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Ser mycket fram emot att läsa om stordåden, löftena och förhoppningarna!

Smultronblomman sa...

Gott nytt år! Mitt 2015 bjöd på glädje och sorg. Jag har lovar mig själv att bli bättre på att stå på mig och säga ifrån mot vissa anhöriga, som är bra på utnyttja gästfriheten och bra på att suga ur energin ur mig.

Jag har överlevt julen trots att mina planer på att ändra rutinen på julafton gick i stöpet och att yngsta dottern kom hem med håret färgat lila.

Smultronblomman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Per-Anders sa...

Kanske har året som gått gett mig nya insikter om mig själv, omgivningen och mänskligheten. Om det gjort mig till en bättre människa? Kanske. Kanske inte. Möjligen mer taggad att skaffa mig ytterligare insikter.

reneesfotoblogg sa...

God fortsättning! Lite avis på den fina snön du har.

DDT sa...

markattan - god fortsättning! Hoppas det nya året blir toppen för dig.

nilla - jag tycks ha väldigt svårt att komma på något att lova i år. Antagligen är jag redan så förträfflig och perfekt att förbättringsmöjligheterna är minimala. Eller så har jag gett upp allt hopp? Osäker på vilket som är sant.

Smultronblomman - bra löfte inför nya året! För övrigt vill jag bara säga att lila hår inte är det sämsta. En av de allra finaste unga människor jag känner har lila hår. Eller hade sist jag såg henne i alla fall. Det kan vara rosa nu. Eller svart.

Per-Anders - Insikter är bra oavsett om man blir bättre eller inte. Det är jag nästan säker på. Du blir antagligen upplyst av sådant. Som en lampa ungefär. Eller något? Vad vet jag? Filosofi har aldrig varit min starkaste gren.

renee - det samma till dig. Snön är inte mycket att vara avundsjuk på. Det är helt glashalt överallt. Livsfarligt att vistas ute.