måndag 18 juni 2018

Saker jag inte vill ha

Idag har jag och mina bleka skor varit i en inredningsaffär. Där ville jag inte ha någonting. Har världen inte tillräckligt många krukor och filtar snart?
Jag har det i alla fall.
Vill ni ha tillväxt får ni titta på någon annan.

Jag har också varit på CityGross. De har börjat vakuumförpacka sitt kött så att det ser fruktansvärt oaptitligt ut.
Fast det skulle jag väl kunna vänja mig vid. Däremot tycker jag att det är enormt provocerande att de lagom till sommaren helt plötsligt inte säljer sådana saker som flankstek, märgpipa, och högrev. Nej, nu säljer de Elefantöra, Texasstek, Californiastek och tokmycket grillådor.

Elefantöra, på allvar?

Så, nu vill jag inte ha någon mat heller.

Om vi ska vara riktigt noga så vill jag nog bara ha semester. Och kanske en bit brieost.
Vad vill ni ha?
Om det är filtar och krukor så har ni tur. Det verkar finnas ett outsinligt överflöd därute.

5 kommentarer:

Markattan sa...

Brie och semester är vad jag önskar mig. Elefantöra? Inte om den inte står i en kruka.

Markattan

Botant sa...

Jag önskar mig rekordtidig zucchini. Men inte inredning eller utstyrsel, sånt där som dagens outfit.

DDT sa...

Markattan - ja, visst är elefantöra krukväxt? Inte en tjock ”lövbiff” gjord på fransyska. Sluta hitta på nya råvaror, tycker jag.

Botanisera - det låter inte som en helt orimlig önskan. Mina zucchinis är nog nästan 15 cm nu. Med blad stora nog att fungera som dagens outfit om man skulle vara lagd åt det hållet.

Karins ordöverflöd sa...

Jag vill ha någon som monterar min nyinköpta garderob.

DDT sa...

Karin - jag tror att man kan få Rutavdrag för sådant. Själv brukar jag få skavsår i händerna av insexnycklarna. Jag är inte mycket för att betala andra för saker jag inbillar mig att jag kan göra själv. Vilket jag förstås sällan kan. Tyvärr.