måndag 2 september 2019

Varför ta den enkla vägen?

Idag började jag jobba igen efter att ha ägnat mig åt annat i nästan ett halvår.

Det var roligt. I nästan 14 minuter. Sedan kändes det ungefär som vanligt. Om vi bortser från att jag hade uppenbara problem med att hitta rätt bokstäver på tangentbordet, hade glömt av hälften av mina lösenord och att någon uppdatering gått helt hejkon-bejkon och gjort så att bara vissa av mina program fungerar, alltså. Men annars, som vanligt.

Tydligen tycker jag inte att det är utmanande nog att börja arbeta igen efter att ha varit borta hur länge som helst, så jag har också bestämt mig för att börja med veckoutmaningar.
Troligtvis för att det är höst.
Och då vill man ju bli en ny människa, eftersom man hunnit bli väldigt trött på den gamla när man tvingats umgås så mycket med den under semestern och så.

Så den här veckan ska jag inte äta socker.
Bara för att se hur det känns.

Hittills: Inte bra.

Återkommer med vidare rapportering i detta olidligt spännande ämne.
Eller något annat.
Troligtvis något annat.

3 kommentarer:

Botant sa...

Lycka till och försök ha det bra.
Det menar jag verkligen. Med eller utan socker. Hm jo kanske det ger energi o adrenalinkickar att ta sig an onödiga utmaningar. Man behöver nog boost ibland

September sa...

Ja men alltså, detta jä*la socker.
Jag gör ju likadant nu. Igen.
Slutar. F Ö R S Ö K E R.
Varför bryr Jag mig ens när jag vet hur det slutar för mig.
Önskar dig massor av lycka till dock.

DDT sa...

Botant - Visst borde man klara en vecka? Jag är ju egentligen mer sugen på salta saker för det mesta. Men det är klart, nu när jag har bestämt mig för att hoppa över socker tänker jag ju orimligt mycket på det. Kanske kan jag bestämma mig för att låta bli att jogga i en vecka? Kan det ha samma effekt tro?

September - Tack! Jag har faktiskt inget direkt sockersug i normala fall. Men jag har ätit väldigt mycket glass, bullar, choklad och kakor den senaste tiden, så jag tänkte att det kunde vara bra att ta en vecka. Vi får se om jag tar igen det nästa vecka. Det vore ju opraktiskt.