måndag 25 oktober 2021

Har jag några synska läsare kvar?

Jag har slarvat bort mina strumpstickor.

En enormt löjlig grej att tappa bort. Jag är inte särskilt förtjust i att sticka och absolut inte bra på det. Men nu är jag så uttråkad att jag inte vet vad jag ska ta mig till.

Något måste jag göra. Läget är desperat!

Det är nästan så att jag funderar på att börja pyssla. Jag har till exempel väldigt många tallkottar som man tydligen kan göra kransar och annat av.

Det finns två ton kvar på tomten

Och det vore ju säkert trevligt att hålla på med. Själva görandet alltså. Problemet är att jag verkligen inte vill ha några kransar av tallkottar. Eller något annat pyssligt. 


Men strumpor kan man ju faktiskt ha på sig. Åtminstone tills man tvättat dem och de förvandlats till oformliga påsar av filt. 

Någon som känner på sig var de jämrans stickorna gömt sig? Alla förslag mottas med tacksamhet.

7 kommentarer:

Tigerlilja sa...

Strumpor har ju dessutom fördelen att du kan doppa dom i nånting och hänga i träden. Av misstag har jag hamnat i en fb-grupp där folk stickar sjukliga mängder, dessutom med komplicerade mönster. Jag känner mig som om jag följer ett parallellt universum. Och inte hittar jag dina strumpstickor heller.
F ö är jag inte så vidare värst förtjust i Wisti, men det där kan vara den bästa han pysslat ihop.

Humlan sa...

Nu låter det som om du inte har använt strumpstickorna på ett tag, annars brukar mina försvinna mellan soffkuddarna eller under soffan. Men det är ju "under pågående arbete" när jag lägger ifrån mig stickningen en stund.
Pågående arbeten kan öht sluka både stickor och virknålar, har man då, som jag, många pågående så hittar man små påsar med lite garn och "verktyg" både här och var.

Jag såg att man kunde doppa kottarna i stearin, låta torka och sedan använda som braständare. Om du nu inte vill göra kransar.

Sparkling sa...

Senast jag såg ett par strumpstickor var...syslöjden i sexan? Så sorry, kan inte hjälpa dig. Men Panduros ask var kul :-D :-D :-D

September sa...

Här ligger det stickor lite överallt, men det hjälper ju inte dig. I muggen med gamla pennor kanske? Eller så har du använt dom som stöd i någon blomma.

DDT sa...

tigerliljan - det är helt galet vad folk lyckas göra med stickor. Jag har sett vantar med Elvis på. Hur är det ens möjligt? Själv är jag mer inne på lovikavarianten. Det kan jag med nöd och näppe åstadkomma.
Jag är inte heller helt förtjust i Wisti - men den här började jag gapskratta åt.

humlan - jag hoppas verkligen inte att de ligger i soffan. Det vore direkt pinsamt, för det är mer än två år sedan jag stickade senast.
Doppa kottarna i stearin? Just det, det har jag faktiskt sett. Sådana säljs jättedyrt i presentbutiker här i stan. Så enormt meningslöst.

sparkling - Så du är inte heller någon handarbetare? Vad förvånad jag blir. (Nej, det blir jag inte alls. Det var ljug) Inte heller blir jag det minsta förvånad över att du skrattar åt pyssel.

september - kan jag vara så galen? Förrresten, glöm att jag frågade. Jag ska ta en tur bland krukväxter och pennburkar.

Botant sa...

Man har ibland sin egen logik på hur på hur pryttlar sorteras. Den kan vara långt ifrån konventionell där man tror att stickor skall ligga nära sygrejor. Pennburkar kan hysa olika magra prylar, virknål hade jag där. Jag virkade inte spetsar utan hämtade upp bortsprungna maskor. Stoppnål i kökslådan till kalkonmiddag verkar mera logiskt. Den använde jag ju till matlagning.

DDT sa...

Haha! Jag är inte säker på om detfinns någon som helst logik i hur jag sorterar mina saker. Men jag lovar att meddela var de fanns om jag någon gång hittar dem, så kan vi gemensamt försöka förstå hur jag kan ha tänkt.