onsdag 11 februari 2009

Gerd, var är du?

Jag har ett rent glas.
Ett par strumpbyxor ligger slängda över skrivaren.
Bakom datorn skymtar jag något som ser ut som en... hmm pizzakartong?
Det ligger smutsiga kläder överallt.
Och i köket står 4 fulla skräppåsar.
En verkar innehålla räkskal.

På fredag får jag besök från utlandet.
Som ska bo här ett tag.
Hoppas att Gerd hinner hem före besöket.
Någon av mina personligheter måste vara knarkare.
Det är enda förklaringen jag kan komma på.
Varför skulle min lägenhet annars se ut som en kvart?
Antingen det, eller så är det utomjordingarna.
Så kan det också vara.
Det är i alla fall inte jag.
Jag gör inget annat än jobbar och sover.
När skulle jag hinna stöka ned på det här viset?
Va?

Och imorgon är det torsdag.
Never ending fun.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aldrig hört talas om orden "sanitär olägenhet"? Kanske ska tipsa om dig till de hysteriska tanterna på tv4a som åker runt och förnedrar på bästa sändningstid och röjer i din smutsiga byk?
*byråkratisk Mofs*

DDT sa...

Va hettere saru? Allri hört talas omet.
Men jag har tv-fobi, så jag får väl sätta igång och städa då.