tisdag 14 juli 2009

Karriär alltså?

Men varför?
.
Nå, vi gissar att du faktiskt måste jobba.
Trots allt måste man ju betala sitt pulvermos om man inte har tänkt framleva sina dagar som en usel snattare i kvartersbutiken.
Och allvarligt, snatta känns väl väldigt 80-tal?
.
Målet måste alltså vara att hitta det roligaste som någon är beredd att betala dig för att göra!
I mitt fall: äta bacon & klappa ponnyhästar.
I väntan på det perfekta jobbet (bacon+ponnyhästar) tvingas man ofta ta någon annan form av arbete. Detta jobb bör ha följande egenskaper:
Hög lön
Minimal tidsåtgång
Få bollar
.
Är ni med så långt?
Bra.
.
Nästa vecka ska vi prata om hur man löneförhandlar med hjälp av tårar, känslomässig utpressning och ett basebollträ.
Missa inte det!

7 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag är med, oh ja. Skulle gärna tjyvkika på nästa veckas kurs. Men det får jag väl inte...?

Tina sa...

Du är underbar!! Jag länkar till dig så fler får ta del? Ok? :)

Den hemska tvillingen sa...

Hur sjukt kul får man bli?
Finns det någon gräns eller kan man spinna loss hur som helst?

Någon borde vara villig att betala dig för dina cynismer. Inte jag dock, måste få ihop till mitt eget pulvermos först.

Anonym sa...

Dina läsare är intresserade av karriärplanering? Jisses vilka ambitioösa läsare du har! Det väsentliga i livet är ju brieost, bacon och afrikansk dans! ;)
Men jag följer väl de andras exempel, bänkar mig och inväntar "tips från coachen" :-)

DDT sa...

Ni är väl för söta! Allihop.

Och Tina, klart att du får länka. Naturligtvis. Mitt mål är världsherravälda - hur ska jag kunna nå det om jag inte först blir mer känd än Alex Schulmann?

PGW sa...

*antecknar energiskt*

Det där med baseballträ låter effektivt men lite skrämmande, egen företagare som jag är ...

Strössel sa...

Hmmm... Hög lön, Minimal tidsåtgång, Få bollar.... Låter som mitt jobb, ju!