fredag 24 juli 2009

Nej, nej, nej

Normalt brukar fredagskvällar vara min favorittid under veckan.
Så inte nu!
Hur är det möjligt att min semester håller på att ta slut?
Hur? Hur? Hur?
Jag har ju inte gjort något av allt det härliga, sköna och avkopplande jag hade tänkt.
Och absolut inget av allt det duktiga jag tänkte passa på att klara av.

Min plan innehöll:
Total röjning och rensning av lägenhet
Imponerande viktminskning
Tydligt förbättrad kondition
Definierade överarmsmuskler
Solbränna
Åtminstone en kvarts roman
Tre, fyra nya affärsidéer
En uppslukande hobby
Lite självstudier inom mitt yrkesområde

Resultatet so far:
En paj
1/2 liter hallon
2 liter blåbär
7 kantareller
En spökplump
4 slängda kassar

Jag måste antingen vara ruskigt effektiv i helgen.
Eller börja ljuga ihop något jävligt bra att berätta på måndag.
Det lutar åt det semare.

5 kommentarer:

fjortisensmorsa sa...

Häll upp ett glas gott. Lägg upp fötterna och börja dikta!

DDT sa...

Jag antar att det är det enda rimliga. Chansen att jag ska hinna deffa till på måndag är troligtvis minimal.

Singelmamman sa...

Men för bövelen du har ju ett jobb som går ut på att komma på smarta och fullt rimliga saker så det där fixar du som ingenting. *tummen upp*

Den hemska tvillingen sa...

Kan du inte säga att du andligen och själsligen befunnit dig i Neapel, i ett kloster och vandrat in i dig själv?
Att du helt enkelt har mediterat hela semestern. Sluddra lite på det där "andligen och själsligen" så kan ju folk få tro att du faktiskt varit där rent fysiskt.
Det bräcker de flesta semesterberättelser.

Ulrika sa...

Jag antar du körde ljugmetoden.
Ingen dålig metod alls.

Jag tror många kör med den faktiskt.
Hör bara på vad alla verkar ha gjort under några få veckor.

Tror jag vad jag vill om.
Själv har jag ju inte semester, jag har bara sommar och jag kör med läsa, vila och sen ett kort ryck med det nödvändigaste nödvändiga.

Tror det är bästa melodin faktiskt!
Säger som du, hoppas hoppas
;)