lördag 18 juli 2009

Plus och minus med lantliv

Var vänlig att notera att jag syftar på real life lantliv - inte tidningen. Det finns gränser för hur mycket bilder på vit pärlspont och beundrande texter om dito pärlspont jag orkar med i mitt liv.


På plussidan:
Bärplockning
Pajbakning
Skogspromenader
Allmän känsla av extrem redighet


...å andra sidan
Disk
Myggbett
Spindlar
Hysterisk fästingkontroll
Klåda
Kolla efter fästingar en gång till
Och en gång till
Och bara för säkerhets skull...
.
Jag och naturen!
Som skapta för varandra.
Mina gälla skrin när jag tror att jag har en spindel på handen skrämmer effektivt bort varje björn och älg.
Mina frenetiska stampanden när jag tycker att något kryper på foten garanterar att jag aldrig behöver se en orm.
.
Jag måste nog flytta ut på landet snart.
Fixa självhushåll.
Man kan leva länge på en halv liter blåbär va?
Jag måste nog skriva en bok om det också.

6 kommentarer:

Den hemska tvillingen sa...

Låter som en jättebra idé...eller not.
Men lycka till, verkligen.

Agneta sa...

Jag bara älskar landet!!! Helst när jag är i stan...

DDT sa...

Tackar, tackar, tror jag.
Landet är jättefint. På bild och som princip. i praktiken är naturen liiite svårare att hantera.

PGW sa...

Landet är så trevligt så. Så länge det inte kryper på mig.

Paula sa...

Jag gillar landet. Trivs bara fint där för det mesta. Dock innebär landet för mig även nära kontakt med svärmor, ibland under flera dagar i sträck. Där finns även myggor, fästingar och annat som sorterar under kategorin kryp.Sammanfattningsvis är jag nog inte odelat positiv till landet, men viss är det fint....

DDT sa...

Landet är väldigt snyggt på bild.