lördag 4 juli 2009

Sådärja

Det var bättre.
Jag har återuppstått från de halvdöda.

Nu ska jag bara återställa koffeinbalansen i kroppen.
Sedan är det dags att börja fundera på en sommarhobby.
Vad ska man egentligen ägna semestern åt?

Stirra-rätt-ut-i-luften är en favorit.
Men den känns lite B när folk frågar vad man har gjort på semestern.
Ett ärligt svar har ungefär samma effekt som att säga att man passat på att sitta av ett kortare fängelsestraff.
Folk fattar helt enkelt inte grejen med stirra-rätt-ut-i-luften.
Det förstärker bara min allmäna uppfattning om folk.
Det finns för mycket av dem.

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag tycker din hobby är perfekt. Fortsätt med den.

Du kan kanske kalla den nåt annat, typ ett alias.

Stirra-rätt-ut-i-luften alias akvarell.

Ganska bra va.

Själv gillar jag att läsa om böcker på somrarna. Kräver noll i engagemang. Jag behöver inte kämpa för att förstå ev. kringelikrokar i handlingen.. jag vet ju..

Förresten gillar jag inte kringelikrokiga böcker.. för jobbigt för en sommar helt enkelt..

fjortisensmorsa sa...

Har en kompis som gör just det..men hon betalar för att åka iväg och göra det. När hon kommer hem och folk frågar vad hon gjort säger hon att hon varit på Retreat och mediterat då blir folk lite impade och hon anses Djup..och flummig., Vem har sagt att man måste åka bort för att "meditera"?! ;-)
Bryggsittning kanske kan vara en lämplig sommarhobby? Vin- och/eller ölprovning? Ha det gott!

Anonym sa...

I stället för att berätta sanningen (stirrat ut i luften) så kan du ju försöka med att säga att du suttit av ett kortare fängelsestraff. Det kan säkert väcka intresse en stund i alla fall. Om det nu inte är så att det är en vanlig syssla bland dina bekantskaper? Om så är fallet är det kanske bättre att "sortera frimärken"? :-)

Annika sa...

Kombinera det där med kortare fängelsestraff med att visa upp en fotboja.
Hur effektfullt som helst.
Skulle jag tro...

Biggan sa...

Hur var det Ferlin sa " det finns så fördömt mycket folk - men så få människor..."

Känn lugnet...säg att du pillat ludd ur naveln eller läst böcker typ Hur man genomför ett mord utan att bli upptäckt...eller bocket ostkrokar eller lekt "Hunden och benet" med motvilliga grannar eller...

DDT sa...

Ulrika - du menar alltså att jag skulle... skulle... ljuga? Jag är så chockerad att jag knappt kan sitta upprätt.

Fjortisensmorsa - aaah. Retreat? Skulle kunna vara något. Konstigt nog tycker jag att meditation är ohyggligt tråkigt och enerverande. Stirra-rakt-ut-luften är något helt annat. Fast jag misstänker att det ser ungefär likadant ut. Minus fånig sittställning, förstås.

Vildhunden - ljuga? Du också? Ni upphör aldrig att förvåna mig. Fängelsestraff är inte heeeelt okända i delar av min bekantskapskrets.

Annika - Kan fotboja vara det nya svart?

Biggan - Ferlin var en klok man.

Filifjonkan 1 sa...

Ah trevlig hobby gillar jag skarpt "fram för mer stirrande rakt ut i luften"