måndag 10 januari 2011

26 - Mina rädslor

Självklart är jag rädd för samma saker som alla andra. Pest, miljökatastrofer, att något ska hända mina nära och kära och så vidare. Men det är ju inte speciellt intressant.
Att jag också är rädd för spindlar är ju lite löjligt, men fortfarande vanligt.
Min rädsla för biltvättar däremot...

På allvar.
Jag har aldrig kört in i en biltvätt.
Jag tycker att det verkar otroligt läskigt.

Salsa är jag också rädd för.
Inte den tomatbaserade, utan den med höftsvängningar.
I so don't do höftsvängningar.
Jag rör mig som en stelopererad.

Bugg (nej, inte tuggummit) är också skrämmande.
Och tandsköterskor.

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

JA! Gillade dig just ännu lite mer!
Biltvättar! En rysansvärd företeelse jag heller aldrig kört in i!
:)

Singelmamman sa...

Själv är jag, fortfarande, lite rädd för att fylla på luft i bildäcken. Och garageuppfarter. Eller nerfarter, what so ever.

DDT sa...

mångmamma - vilken lättnad. Rädlsor känns omedelbart inte lika bisarra när man upptäcker att man delar dem med andra.

singelmamman - fylla på luft? Ska man göra det? Oooops! Garagenedfarter är läskiga som fan. Jag parkerar bara i parkeringsgarage i yttersta nödfall.

Anglinder, förstås! sa...

Trodde du skulle säga: Jag har aldrig kört in med takluckan öppen i en biltvätt, eller Jag har aldrig kört in i en biltvätt med cabben öppnad....

Fast jag måste medge, den där sommardagen var klassisk på mer än ett sätt. Pappa kom dit, till landet, i solsken och blev inbjuden av grannarna på kaffe. Jag hade redan kommit dit, när jag kom regnade det. När pappa kom var det solsken. Sedan regnade det igen... Så säger min pappa, undrar om jag stängde takluckan på bilen...!? Vad var det första alla skyndade ut för att kolla - när det slutat regna igen...? Det hade han inte... Som tur var, var det inte så mycket som var skadat, och ett bilsäte torkar ju med tiden...

Bruno Beige sa...

Tandsköterskor är djävulens avföda trots att just min råkar vara trevlig. Men ändå, någonstans måste man dra gränsen och jag drar den vid tandsköterskor

DDT sa...

Anglinder - Enda fördelen med min begränsade erfarenhet av biltvättar är att jag inte har råkat ut för några missöden just i sådana. Nackdelen är att bilen har fått en mystisk och odefinierbar färg som är svårt att beskriva för försäkringsbolaget.

Bruno - På pricken! Det är garanterat något fel på människor som vill bli tandsköterskor även om de döljer det bakom en fasad av trevlighet.