måndag 24 januari 2011

Ett förtydligande

Jag behöver ingen cocktailklänning.
Det behövde däremot min bästa vän.
Den här lyckade människan, alltså.
Därför befann jag mig på NK.
Som sällskap och moraliskt stöd.

Jag provade bara klänningen eftersom NKs provrum är så kassa.
EN spegel! WTF? En enda spegel, ingenstans att hänga sina kläder, dem får man lägga på golvet. Och så ett tygdraperi som inte sluter tätt, så att man tvingas visa sin skrynkliga röv för kreti och pleti. (Om nu Kreti och Pleti skulle vandra förbi just då. Jag har alltid föreställt mig att de är två greker, men vad två greker skulle göra inne på NK cocktail vet jag inte riktigt. Men ändå...!)
Förresten, belysningen är kass också!
Altså provade jag den klänning som min bästa vän tyckte var bäst för att hon skulle få en uppfattning om hur den verkligen såg ut.
Bakifrån och så...

Med tanke på att reaktionen blev "åh herrejävlar, såg den ut så där på mig med? tycker jag att jag gjorde en insats som räddade henne från denna klänning.
Vad gör man inte för sin bästa vän?

5 kommentarer:

Lippe sa...

DET är äkta vänskap och kärlek det!!!!!

XXX sa...

Man gör det mesta, det gör man, men man lider en smula under tiden! De är en fin vän.

Mångmamma sa...

Håller med Lippe.
Fast lite glamour är aldrig fel...har jag hört!

Fru Gårman sa...

Tänk vad pengar ni sparade!
;)

DDT sa...

Lippe - Visst är det? Jag förväntar mig en mugg med texten "världens bästa kompis" i födelsedagspresent.

hemska tvillingen - att leva är att lida en smula... jag är van.

mångmamma - glamour gör sig bäst på film. I verkligheten gör det mig lite illa till mods, precis som romantik.

fru gårman - njaaee. faktiskt inte. För det måste jag faktiskt säga om NK. När de har rea så sänker de ta mig fan priserna ordentligt. Det fanns klänningar för under 300 spänn...