tisdag 25 november 2014

25. Fem grejer jag alltid har i kylskåpet

Mjölk
Jag kan inte leva utan mjölk. Jo, det kan jag förstås. Men jag vill inte. Ok?

Sladdrig sallad
Jag tänker väldigt ofta att jag ska äta sallad. Så jag köper det. Sedan händer inte så mycket mer... Och sedan köper jag ny.

Sesamolja
Mest för att jag köpte en flaska en gång och sedan har den aldrig tagit slut.

Jäst i olika stadier av förruttnelse
Eftersom jag inte bakar alls lika ofta som jag tror att jag ska göra.

En liten vattenpöl på understa hyllan
Jag tror inte att det är meningen att den ska vara där. Vilken månad som helst ska jag prata med fastighetsskötaren om saken.

8 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ha ha :-) 1 och 5 har vi samma, men sen tar det stopp.

DDT sa...

Du gör uppenbarligen bättre val till ditt kylskåp än vad jag lyckas med. Eller så är du duktig och äter upp din sallad? Är du en sådan?

reneesfotoblogg sa...

Ursäkta men när kolla du i min kyl?
Fast kanske inte ändå för jag har ingen vattenpöl i mitt.

Markattan sa...

Ett till tre är vi lika.
Hatar att inte ha mjölk och att ha sladdrig sallad.
Sesamolja använder maken ofta, vet dock inte varför... Smakar gott sägs det

Jäst och vattenpöl, nope!

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, bäst är de där flaskorna som aldrig tar slut :)

DDT sa...

renee - ingen vattenpöl? Detta stärker min övertygelse om att den kanske faktiskt inte ska vara där.

markattan - jag har bara hittat en enda maträtt som blir bättre av sesamolja. Tyvärr äter jag inte den så himla ofta.

i will - men visst! Jag har även fisksås, rosenvatten, och en äcklig soya. Inget av detta kommer någonsin att användas, men jag tycker att det är svårt att slänga "mat".

Fru Venus sa...

Jag har - tyvärr - hispig ordningskoll på kylskåpet, med undag för den fär j***a vattenpölen då...

DDT sa...

fru venus - det är väl inte tyvärr? Måste ju leda till betydligt färre matförgiftningar.