söndag 9 november 2014

9. 5 saker jag borde ta tag i

Det finns ju några fler, men ok. Vi tar fem.

1. Min ekonomi. Jag tycker att siffror är tråkigt. Att behöva fundera kring mitt pensionssparande gör mig nästan gråtfärdig. En vettig budget och lite översyn på kostnaderna kommer att bli nödvändigt snart.

2. Mitt hem. Det är fan inte värdigt att bo i något som ser ut som ett katastrofområde strax efter en orkan. Tror ni att man kan bjuda in Sveriges städmästare och låta dem tävla i min lägenhet?

3. Mitt sociala liv. Jag har varit en kass kompis det senaste halvåret eftersom jag varit så upptagen. Att jag inte fick ett enda grattis på facebook när jag fyllde år är inget bra tecken, va?

4. Min garderob. Vem är det egentligen som köper de där fula sakerna och lägger i skrynkliga högar i min garderob. Och vart tar de fina saker jag handlar vägen? Det är något skumt.

5. Mitt deltagande i NaNoWriMo. Om jag ska hinna ut en sväng i skogen idag, så måste jag sätta igång och skriva NU!

3 kommentarer:

Markattan sa...

Hm, det där var ju inte roligt att läsa.
Facebook alltså, hur får man tillgång till dig där :-)

Markattan

Maria sa...

Ekonomi och siffror som är såååå roligt!! På riktigt alltså!
Tråkigt att inte få ett enda grattis på Facebook... Är du säker på att din födelsedag syns. Låter märkligt att inte en enda uppmärksammade dig. Är man vänner (riktiga vänner då alltså, inte bara fejk-Facebookvänner) så grattar man även om man inte hörts på hur länge som helst. Tycker jag i alla fall...

DDT sa...

Jag är ganska säker på att det är något som är lite galet med min facebookprofil faktiskt. men ändå!

Maria - du gillar ekonomi och siffror alltså? Wow. Sådant gör mig imponerad. Jag önskar att jag hade lite fler sådana egenskaper.