I måndags satt jag i en telefonkö, där jag började på plats 84 i kön, för att få prata med vårt försäkringsbolag. Det tog en liten stund. Och när jag väl kom fram så hade alla som jobbade med företagsförsäkringar gått hem. Så klart... klockan var ju 15.20. Bra tid att gå hem, det håller jag med om.
Idag är det tydligen så många som ringer att de inte kan ta emot några samtal alls.
Verkar ju jättebekvämt.
Så vill jag jag också ha det.
Jag vill också skicka ut fakturor under mellandagarna som ska ersätta fakturor med förfallodatum 1 januari. (Som förstås redan är inlagda för betalning eftersom en väldig massa människor faktiskt är lediga i mellandagarna.) Jag tycker också att det verkar himla kul att skicka ut dessa ersättningsfakturor med ny summa utan någon som helst förklaring.
Jag vill tydligen jobba på Folksam.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
8 kommentarer:
Om du någon gång kommer fram kanske du ska fråga om de har något jobb åt dig?
Jag försöker få tag i comviq. Det går också sådär. Till slut hittade jag en mejladress och drog iväg ett mejl. Fick autosvar att de svarar inom en vecka. En vecka! Jag kanske ska jobba på comviq?
i will - visst låter det som sköna jobb? Jag vill också kunna svara på det där viset. För mig personligen har Posten ett svårslaget rekord. Jag lämnade in två klagomål under 2013 - jag har fortfarande inte fått något mer än autosvar.
Kan även tipsa om jobb på Nordea! Jag har använt lite tid efter nyår på att få reda på, varför det kostar 2000 kr att få lov att ha företagskonto hos dem. Det kostade det inte förra året, utan 850 kr istället. De skulle ringa mig den här veckan. Risken är väl om jag tar lunch eller går på toa, har jag missat det samtalet. Att jag dessutom undrar varför det alls kostar något är en annan sak. Med tanke på att de tar betalt för pappersavier och att jag själv betalar mina räkningar är det ganska obegripligt.
Ingrid - stiligt jobbat av Nordea. Klart att man kan öka kostnaden för denna förmån. De låter ju dig ha dina pengar där så att de kan låna ut dem till andra, det är säkert jättejobbigt. Jag ska nog också dubbla mina priser på jättejobbiga tjänster. Som att jag faktiskt svara på mail, till exempel.
Säg till när du börjar jobba där så psssar jag på att ringa :-)
Markattan, blir tokig på telefonköer
Skulle kunna göra en låååång utläggning men jag ska inte det, jag blir bara förbannad!
Det räcker att jag blir tvärilsk över mina egna "förspillda timmar i telefonköer"!
markattan - det verkar dröja. Jag har fortfarande inte kommit fram.
renee -så sant. det är väldigt svårt att göra någonting vettigt samtidigt som man sitter i telefonkö.
Det längsta jag lyckats med vad gäller telefonkö är 6 minuter. Helt okey om jag inte ringt fel nummer.
Skicka en kommentar