lördag 25 februari 2017

25 - på låtsas

Ute faller blötsnö som troligtvis kommer att förvandla vägarna till 17 mil av ren skräck när jag ska köra hem i morgon. 
Men just precis just nu låtsas jag inte om att det är vinter, att det är söndag i morgon och att det är en halv evighet till semestern. 
Om jag anstränger mig riktigt hårt kan jag nästan inbilla mig att det är första dagen på semestern, att rara små ödlor springer omkring uppe på de stora ormbunkarna och att mitt största problem är ett myggbett eller två. 
Nästan. 
Att jag har dubbla raggsockor förtar lite av effekten. 

2 kommentarer:

Smultronblomman sa...

Spännande med ödlor! Jag gillar när man får se lite ovanliga djur. Just i dagarna har en rådjursfamilj åter börjat visa sig på tomten. Bocken och hans get och jag tror det är deras fjolårskid de har med sig. Inte populärt med rådjur i trädgårdar om man har satsat stort på tulpaner och rosor, men jag vet att de finns i området och har inget sånt hos mig. Jag tycker det är trevlligt att ha dem runt knuten.

DDT sa...

Jag gillar ju ödlor och ormar. Blir alltid glad när jag stöter på någon. Däremot är spindlar inte alls så ovanliga som jag skulle önska. Sådana träffar jag alldeles för ofta. Hatar spindlar!
Jag gillade rådjur och älg innan jag skaffade landet - nu tänker jag mest på fästingar och älgflugor när jag ser dem. Det är också kryp jag gärna skulle vara utan.
När man tänker närmare på det så finns det fördelar med vintern. Inga fästingar, inga myggor, inga älgflugor och inga spindlar... Kanske borde jag flytta till ett land med mer vinter?