torsdag 2 februari 2017

2 - Mitt kök

Den här bilden illustrerar flera av mina tillkortakommanden.

För det första. Min absoluta oförmåga att skapa ett stilleben av saker. Andra människor verkar kunna förvandla vad som helst till en snygg liten grupp som lämpar sig för fotografering och publicering i random inredningstidning. Jag, not so much. Allt verkar hamna i osorterade slumpmässiga högar.

För det andra. Hur svårt jag har för att slänga saker. Hälften av de där köksredskapen använder jag aldrig. Men slänger jag dem? Nej, så klart inte. För de kan ju vara bra att ha... Vilken dag som helst kanske jag behöver använda två hålslevar samtidigt och då skulle det ju vara väldigt förargligt att bara ha en. Visst?

Nu visar denna bild visserligen bara en liten del av mitt kök. Men jag kände att det var bäst. Annars hade den lätt kunnat förväxlas med en bild på mitt stök. Och det ska jag ju inte visa förrän i morgon.

3 kommentarer:

September sa...

Jag gillar den här månaden. Ett inlägg per dag då jag får le åt dina underfundiga texter.

Markattan sa...

Jag kan inte heller skapa stilleben.
Dessutom äger jag inge håller längre.
Håller för övrigt med September.

Markattan

DDT sa...

Ni är väl för gölliga!