fredag 18 januari 2019

Plus och minus

Idag fick jag veckans andra punktering på min cykel. Och när jag skulle leda den två kilometer till verkstan så hade mina hörlurar gått sönder så jag var tvungen att köpa nya.

Ja, tvungen. Om ni vistades en stund inne i mitt huvud skulle ni förstå.

Men å andra sidan är det fredag och jag har tulpaner.
(Här skulle det funnits en stilig bild på mina lila tulpaner, men min jävla bloggapp vägrar hantera bilder helt plötsligt. Eftersom all teknik uppenbarligen hatar mig idag.)

Helg är det i alla fall. Fast en helg då det är meningen att jag ska städa-rensa-röja. Är det ens en helg, verkligen?

6 kommentarer:

Markattan sa...

Nej, gör det inte om det är en sån där jävla dagjävel, allt som kan gå fel lär göra det.
Vänta med röjet till senare och vila dig ur otursträsket.

Markattan

Botant sa...

Gissar att punkteringarna beror på krossgrus små små vassa stenar som används för halkbekämpning. Men hörlurar i trafiken låter också farligt...bara rent spontant. Jag är nog feg

DDT sa...

markattan - jag vilade absolut mest. men jag lyckades faktiskt bli av med två kassar till Myrorna. Förhoppningsvis gav jag inte bort något där jag glömt att jag lagrat tusenlappar...

botant - det var precis vad verkstaden trodde också. Men nu har jag ett nytt däck så förhoppningsvis ska det hålla lite bättre. Hörlurar är inte så farligt när man bara cyklar på cykelbanor. Jag har dessutom ljudet så lågt att jag hör cyklar som närmar sig. Det är inte hårdrock på högsta volym precis. Alltid pratprogram.

På det viset sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
nillas liv på pinnen sa...

Städade inte du 1 januari?!

DDT sa...

Gjorde jag? Det kan jag ha gjort, men då var det på landet. Jag envisas ju med att ha ett boende i stan också och där ser det ut som en liten naturkatastrof ramlat förbi. The röj never ends...