fredag 24 mars 2023

Till Botant

Och andra som eventuellt är sugna på att baka. 

Här är länken till de kalljästa frallorna

Kan vara ett av de bekvämaste bröd jag någonsin bakat. Testa gärna!

För övrigt är det fredag. Detta faktum gör mitt liv lite lättare. Egentligen hade jag tänkt åka till landet, men temperaturen verkar ligga strax över nollstrecket och det ska regna hela helgen så jag gissar att jag stannar hemma istället. Får väl fortsätta med min hall. Nu är i alla fall grundmålningen gjord. Dags att välja kulör med andra ord. Det kan ju ta sin lilla tid. Jag tror att jag har bestämt mig för mörkblått. Men det finns ju en hel massa mörkblå nyanser. 

Som midnattsblå, Hague Blue, Prussian Blue, Dark Denim, Anemon, Sophisticated blue, Deco Blue, Oslo,  Nostalgic Blu, Wegner Blue och cirka 400 sifferkombinationer... Det blir nog kul. Jag gissar att jag kommer att ha beslutsångest i en halv evighet och till slut panikvälja något som jag sedan kommer att hata ett tag, för att sedan vänja mig och kanske till och med gilla så småningom. Ungefär som med alla beslut alltså...

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Blått blir nog fint. Oavsett tjusigt namn på nyansen. Modigt av dig. Själv kör jag allt i vitt och tänker att jag kan måla på annan färg när jag kommit på vilken färg jag vill ha. Något jag i regel aldrig gör.

Botant sa...

Tack

Karin sa...

Oj, de där kalljästa havregrynsfrallorna låter frestande och framförallt mycket enklare än mitt "börja-med-att-koka-en-god-havregrynsgröt"-recept, som är motsatsen till kalljäst, kan man nog säga.

Mörkblått är snyggt! Nästan alla mörkblå. Men Preussian kan kanske upplevas som lite smutsig. Om den nu verkligen är Preussian blå och inte bara en annan blå färg som fått låna namnet för att det låter tjusigt. Sen finns det rätt många vackra mörkgröna också ... (förlåt!)

DDT sa...

Nilla - jag har levt med vita väggar hela mitt vuxna liv. Nu kände jag att det var dags att våga prova något nytt. Hur illa kan det bli? Dum fråga. Det kan så klart bli hur illa som helst..

Botant - hoppas du gillar det.

Karin - jag minns inte riktigt hur den preussiska blå såg ut, men smutsig vill jag ju inte ha den. Bara mörk. Har lite svårt för ljusblått, det kan bli badrumskänsla av det.