onsdag 29 mars 2023

Inte för att gnälla, men…

Skojar. Det är klart att jag ska gnälla. Till exempel på vädret.

Visst, det är mars men ändå. Är det verkligen rimligt att en promenad går från Idas sommarvisa till Barnen från Frostmofjället på 15 minuter?

Hopp om livet


På väg att frysa ihjäl
Förutom vädret vill jag även framföra klagomål på min träning. Är det inte meningen att man ska bli starkare och tåligare av att träna?
Idag stukade jag handleden när jag drog ut en sladd. 
Ska det vara så här? Och var är Sverker när man behöver honom? Min tillvaro behöver reklameras.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, vädret är inte rimligt.
Sverker vet jag inte var han är. Mer än att han uppenbarligen är på fel ställe. /Nilla

Anonym sa...

Oj, jag glömde frågan om träning.
Det kan vara så att meningen med träning är att man ska bli starkare. Det kan dock bli tvärtom i verkligheten.

DDT sa...

Jag är väldigt tveksam till hela den här träningsgrejen. Visst har jag fått lite bättre kondition, men jag har ont på alla möjliga ställen och det knakar och knäpper i varenda led. Tur ändå att musiken på passen är så hög att det inte hörs. Jag knäpper INTE i takt.

Anonym sa...

När du säger det … Alla skador jag fått av träning talar sitt tydliga språk. Nu får det fanta mig vara nog på dumheterna. Hädanefter får det räcka med promenader. /Nilla

Karin sa...

Våga vägra, tänkte jag i går och gav mig ut på vintriga vägar i mina skönaste (och tunnaste) gympaskor. Det visade sig vara dagens sämsta idé. När jag kom hem efter 8952 steg räknade jag igenom mina tår för säkerhets skull och alla var kvar. Men otrevligt är det i alla fall.