måndag 23 mars 2009

Är det något i luften?

Igår bestämde jag mig för att möta den kommande veckan med en helt ny approach.
Jag skulle vara positiv.
Varje negativ tanke skulle snabbt slås bort och ersättas med en glad och munter. dito.
Joråseruatt.
Så tänkte jag.

Det har gått förvånansvärt bra.
Jag har visserligen inte presterat ett skit på jobbet.
Men jag har underpresterat med ett väldigt gott humör.
Alltid något.

Så kommer jag hem och kollar lite bloggar.
Och då visar det sig att det är en hel bunt med människor som tänkt precis likadant.
Sådant är lite läskigt.
Masspsykos?
Hypnos?
Konsulter?
Freaky!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Inte jag iallafall. Skulle aldrig falla mig in.

Anonym sa...

Kan det vara ett spontant och kollektivt försök att frammana våren?

Anonym sa...

Det går mode i allt. Nu tycker jag att det ska vara modernt med vår....

Anonym sa...

Hjärntvätt-som ett nytt Livets Ord fast i bloggform

Anonym sa...

Ja, mycket märkligt fenomen. Fast det funkade ju inget vidare så i dag har jag bestämt tvärtom. Det kommer gå åt helvete. Kanske har bättre framgång med ett sådant motto.

Filifjonkan 1 sa...

Fniss....Joru det är våren det kallas för! Fast hon har stuckit till Gran Canaria för tillfället verkar det som.

DDT sa...

Ni kan ha rätt, det kan vara ett sätt att försöka frammana vår och dito känslor. Helt misslyckat i vilket fall som helst.

Jag är mer inne på MockaPockas idé. Allt kommer att gå åt helvete. Det vet jag ju redan, varför kämpa emot?