söndag 29 mars 2009

Utmattad

Jag har varit social.
Både fredag och lördag.
Nu är jag helt slut.

Idag vill jag bara stanna inomhus och stirra rakt ut i luften.
Men istället är det dags för sociala plikter.
Goda gärningar.
Igen.
En tjockis got to do, what en tjockis got to do.
Som de säger.
Vad de glömmer att säga är att tjockisen riskerar att fullständigt spräcka sitt tunna lager av social fernissa och explodera när som helst.

Frågan är bara var det spricker?
På utvecklingssamtalet?
Hos tandläkaren?
I samtalet med idiotmyndigheten?
När jag ska försöka förstå ett nytt affärssystem?
I bankmötet?
På mötet med Titta-Totte-kunden?
I tvättstugan?

Det kommer att bli en spännande vecka.

4 kommentarer:

nilla sa...

Hahaha!
Den ser jag mycket fram emot =)

grynet sa...

Jag röstar på Titta-Totte-kunden.... Det är nåt visst med dumtröga människor.

DDT sa...

Ha! Jag är ett under av kontroll och behärskning. Fast det är så klart bara måndag ännu...

teolinda sa...

...jag gissar på tvättstugan...