tisdag 31 mars 2009

Vissa saker går bara inte

Som att vara feminist i tvättstugan.

Där kommer jag med mitt jättelass med tvätt.
Och vad ser jag?
Någon har tagit mitt torkrum, fyllt det med tvätt och låst dörren med hänglås.
Bara det faktum att jag hade mjuka träningsskor räddade mig från en räkning för en ny dörr.
Sällan hörda svordomar ekade.
Stor ilsken lapp sattes på dörren.
Hade personen i fråga dykt upp hade polisen fått tillkallas.

Systerskap?
Bite me!

Att upptäcka att jag står och sparkar på en dörr samtidigt som jag skriker svordomar som en full sjöman, fick mig ändå att bli ganska nöjd över att humöret inte tappades på jobbet.

7 kommentarer:

vildhunden sa...

Kontakta genast Drottning M av Bommaland. Hon kan kanske ta med sin lilla älskling Kalle och fixa hänglåset. Eller grannen? ;)

http://blommaland.blogspot.com/

Lastbilstanten sa...

Den lappen kanske gör sig som omslag på David Batras nästa "lappsamlings-bok"???

Anonym sa...

Ingen liten bult-sax i (förklädes-)fickan...?

nilla sa...

Skulle det ena utesluta det andra menar du?
Vad sägs om både i tvättstugan OCH på jobbet? Man behöver ju få ur sig ordentligt, tänker jag.

Vita sa...

Hade hon varit en hund hade du kunnat ta med henne till veterinären och du hade sluppit bekymra dig om triviala ting som feminism och systerskap

Filifjonkan 1 sa...

Ahh duktig flicka kommer att gå långt..

DDT sa...

Ni VILL att jag ska hamna i fängelse. Eller åtminstone få sparken. Medge det!
Ha! Kommer inte att hända. Jag ska börja meditera, eller nåt. Bli lugn som filmjölk. Utstråla harmoni och livsglädje. Och, och... en massa andra fina saker.
Som en ny människa ska jag bli. En fin människa. Vänta ni bara!