söndag 22 mars 2009

Nästan rätt

Det blev lite färre färgpennor och lite mer träningsvärk.
Power yoga!
Det är nästan värt att upprepa.
POWER YOGA.
Vi körde väl ett halvt pass.
Sedan kom vi på att Robinson skulle börja och slutade vrida och bända våra kroppsdelar i omöjliga positioner.
Sällan har jag varit mer tacksam för ett tv-program.
Jag är vig som en villatomt.
Men det kanske är tur.
Annars hade jag rivit ner fler grejer.
Och inte bara misshandlat kompisens krukväxter.
Jag hoppas de repar sig till sommaren eller så.

Min kropp är inte gjord för krigarpositioner.
Om det någonsin blir krig hoppas jag att jag får ett maskingevär.
För i krigarposition kommer jag att göra noll nytta.
Noll.
Jag välter.
Så lagom skrämmande för fienden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Flower Power låter mycket trevligare än Power Yoga :)
Ha en bra dag och vält inga fler blommor! :)

PGW sa...

Krigarpostionerna är som sagt hemska! Jag vet inte ens vad som är krigiskt med dem? Man ser agressiv ut medan man försöker genomföra dem kanske?

Anonym sa...

AJ!!

Filifjonkan 1 sa...

Träning skall avnjutas i lagom dos... inte så man blir trasig efteråt Det tenderar att bli värre och värre med motionshysterin tycker jag.Lagom var är du!Ett begrepp som försvunnit ur svensk ordlista.
Vill Filifjonkan återinföra helst. Trevlig måndag på dig

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att det är lite skrämmande för fienden när du välter...kan jag.

DDT sa...

Vildhunden - jag och blommor går inte så värst bra ihop. Förra vårens odlingsmödor säger en del om min talang för det där med växter. Lite misshandel är en småsak i sammanhanget.

PGW - Man blir ju ganska förbannad när man försöker göra dem. Det kanske är därför?

Knästrumpan - så sant som det är sagt!

Filifjonkan - Hmm... Lagomåldern? Det har en viss klang. Jag är fet, lat och lagomålders... Ja faktiskt.

Nilla - i ärlighetens namn tror jag också att det kan vara en skrämmande syn på något vis.