söndag 1 mars 2009

Så meningsfullt

I går städade jag i fem timmar.

Idag tvingas jag dricka mitt morgonkaffe ur en espressokopp.
Fatta hur många espressokoppar man måste dricka för att komma upp i en normal mängd morgonkaffe!
Det är många.
Mina vanliga kaffemuggar verkar stå utspridda lite här och var.
I bokhyllan.
Två bakom datorn.
En på toaletten.
Någon på hallbordet.
En bakom gardinen i fönstret.
Och se, där står visst en tallrik med matrester också.
Och ett glas.
Hej på dig!

Innan gästerna kom så konstaterade jag förnöjt att jag egentligen borde bjuda hem folk lite oftare.
För då blir ju hela lägenheten städad.

Jo men visst.
Och så kan man göra om hela jobbet dagen efter.
Hade visst glömt den detaljen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tänkt på en sak....kan man istället för knytkalas bjuda in folk på städknytis? Sedan kan man stå och röra i kastruller lite nonchalant medan ens vänner gnor runt. Jag tror att man städar bättre med glada människor, bra musik och ett vinglas i handen. Då får man ju bara ta efterstädet själv och sparar in lite på det tråkiga. En bieffekt är kanske att man får en del vinfläckar att ta hand om efteråt men man skulle kunna bjuda på ren sprit under själva städningen så slipper man illasinnade rödvinsfläckar och gästerna kommer i partystämning direkt

Anonym sa...

Eller gör som jag, bjud hem vänner på mat men strunta i att städa! Dina vänner får ändå bara komplex om de kommer hem till ett välstädat hem, de vill hellre konstatera att det finns fler som har bättre för sig än att städa. Alternativt att det finns människor som är slarvigare än de själva...
Du gör dina vänner en björntjänst!

Ren toalett och rena handdukar och speglar räcker! Jag lovar!

Anonym sa...

och kommentaren sparades innan jag hann fylla i mitt namn - jag menade inte att vara anonym.

*koncentrerar mig nu*

Anonym sa...

Det där låter precis som min lägenhet. ;-) Jag kan dessutom hitta skedar på de minst oväntade ställen, trots att jag dricker svart kaffe.

Anonym sa...

På toaletten???? Du ska då alltid vara värst!
Trodde jag producerat ett inlägg (som tydligen försvann???) där jag tipsade om Crème Brûlée från Lindt. Definitivt beroendeframkallande dock!
Ljus choklad utan något modernt svammel som chili, gräsfrön, maskrosstjälkar eller liknande - bara som sagt helt underbaaaar choklad....

Anonym sa...

Jaja se det positivt med att du kan ju sjukskriva dig för "kaffehävararm" istället för musarm.
Det låter nytänkande och du blir sysselsatt med att försvara din nya sjuka på Försäkringskassan

Anonym sa...

Välj gäster med större omsorg nästa gång. Gäster som vet att föra sig i ett nystädat hem ;)
Tråkigt? Antagligen :D

DDT sa...

Vita - jag gillar idén, men jag är tveksam till om jag verkligen får några gäster.

Stort och smått - risken att jag ska ge någon komplex med mitt välstädade hem är obefintlig. Välstädat hemma hos mig är inte samma sak som välstädat hemma hos andra...

GladaKatarina - Vi kanske bor ihop? Vi kanske bara har glömt det. Det skule kunna förklara varför det är så stökigt jämt. Det är förstås DU som stökar ner.

Biggan- ljus choklad utan gräsfrön och maskrosstjälkar? Finns sådant? Måste ut och leta bums.

Vildhunden - Vad får dig att tro att jag har några alternativ...?

DDT sa...

Mofs - en utmärkt idé. Om jag hade haft någon sjukpenning att tala om. Eller det kanske jag har? Jag har inte varit sjukskriven sedan de införde karensdagen.
Jag är faktiskt värd lite ledigt för kaffekoppsarm.