tisdag 24 november 2009

Efter ytterligare 15 timmars sömn

Tror jag att vi lugn kan konstatera att något inte är helt som det ska.
Jag kan ha blivit tonåring igen.
Eller blivit lite förkyld.
Något mysko är det.

När man är lite sjuk ska man äta nyttig mat.
Vitkål är nyttigt.
Det är jag nästan säker på.

Om man läser Arlas senaste receptbroschyr kan man förledas tro att en röra av stekt vitkål, champinjoner, purjolök, grädde och lingon blir smaskens att serverera till kassler.
Det blev det inte.
Det blev mer... konstigt.
Liksom lite sött.
Och fett.
Och svampigt.

Jag åt upp det ändå.
Man har väl principer.
Har jag stått och lagat mat till mig så skall jag banne mig äta det.
Någon ordning får det vara.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har inga principer. Av princip.

nillas liv på pinnen sa...

Det låter faktiskt äckligt.

Annica sa...

Ha ha, jag känner igen det där. Har man lagat så äter man upp..

XXX sa...

Laga lite bacon nästa gång. Eller ta en bit brie, toppenbra när man återvänt till tonårsstadiet eller möjligen dragit på sig nån förkylning.

grynet sa...

Är du verkligen säker på att lingonen skulle vara med??!!