måndag 9 november 2009

Fast i tunikaträsket

Fantastiska Nilla fick mig precis att inse att jag lider av tunikedepression.
Läs förra inläggets kommentarer om ni inte redan är bekanta med uttrycket.
Närapå genialt.
Men inte så kul.
För det är ju sant.
Man är dömd till tunika.
Men man ser ut som en idiot i det.
Vad fan gör man?

Var hittar man snygga tunikor?
Och säg inte Odd Molly.
Om jag vill se ut som om jag har tagit på mig en gammal broderad bordsduk, så har jag massor i linneskåpet.
Alldeles gratis dessutom.
Allt som behövs är en rosett.
I so don't do Odd Molly!
Brodyr och rosetter matchar liksom inte min vresiga personlighet.
Vad är motsatsen till ljuv?
Fet, lat och medelålders, kanske?
Vad det än är för ord, så kan det användas för att beskriva mig.

10 kommentarer:

Ewa sa...

den jag hade idag fick mig att känna mig som frontfigur i en gospelkör. Men ingen såg min bakdel. Inget annat framträdde heller. Rund är också en form. Jag är i form...

Ulrika sa...

Stort misstag att titta på baken!
Du skulle ha rådfrågat mig innan. Jag skulle ha gett ett big NO.

Jag har en speciellt förfinad konst i att undvika sådana tittar.

Utvecklat den själv!

Singelmamman sa...

Det går att hitta, men du måste leta länge. Jag hittade en som inte ser ut som en bordsduk, på Indiska.

Catten sa...

Ett hett tips är ju att du kan få hyra in mig för en hyfsad lön - jag väger väl i runda slängar ungefär 30 kilo mer än dig och bredvid mig kommer du ju att se rent anorektisk ut!

If you can't beat them - join them!

XXX sa...

Odd Molly ja, ett litet kapitel för sig. Såg just vad deras grejer kostar...Nä tack säger jag. Fast å andra sidan, köpte man på sig lite grejer därifrån hade man inte pengar till mat sen och så skulle ju övervikten vara ett minne blott.

Men, jag lever efter den gamla fina devisen; hellre äter jag själv än ser Odd Molly gödas.

PGW sa...

Handla en tunika som har en markerad midja (i lagom storlek), markerar du midjan ser du vackert kurvig ut istället. Undvik empire! Och Odd Molly!

Håller med oavnstående, Indiska är ett bra ställe.

Madlar sa...

Vad är det för fel på tunikor? Döljer ringen över byxlinningen, handtagen på ryggen o avleder uppmärksamheten från den breda röven.....äh, vem försöker jag lura förutom mig själv ;)

Vita sa...

Saker på "T" som går fetbort:
Tunikor torsdagar och torskleverolja

DDT sa...

ewa - gospel är snyggt. Jag skulle gärna ha lite gospel som soundtrack till mitt liv. Undrar om det finns tunikor med inbyggd gospel. Jag skulle köpa med en gång.

ulrika - jag lovar att det kommer att dröja år innan jag gör om det misstaget.

singelmamman - ok, Indiska it is, alltså. Kanske redan imorgon.

catten - och så skulle jag ju få trevligt sällskap! Måste omedelbart försöka tjäna lite mer så att jag kan hyra en kompis.

hemska tvillingen - jag älskar när jag inte gillar dyra grejer. det ger mig en väldigt skön känsla.

pgw - fungerar det verkligen när man är skapt som ett päron?

madlar - du var nära att lura mig där för ett ögonblick.

vita - jag ber att få ansluta mig till den religionen.

DDT sa...

pgw - vart har din blogg tagit vägen? Har du gått och blivit hemlig efter all denna bloggtid? Var ska jag nu se pingviner?