fredag 6 november 2009

Okey, jag ger mig

Det är bara att inse faktum.
Jag kommer antagligen aldrig att ha storlek 29 igen.
Det är ingen idé att fortsätta spara de där jeansen.
Nä, inte som shorts heller...

Nu ska jag bara övertyga mig själv om att jag faktiskt inte kommer att sy en fräck jeansväska av dem heller.
Går det ens att kombinera orden fräck och jeansväska?
Kanske går det något larm hos modepolisen nu?
De kanske kommer och stänger ned bloggen...
F'låt, jag menade det inte!
Jag ska inte sy någon jeansväska.
Jag lovar!
Jag ska slänga dem.

Imorgon ska jag ut och prova jeans.
Det är ett löfte!
Jag har redan fått migrän.
Bara av att tänka på det.

10 kommentarer:

Agneta sa...

Varför förstöra en härlig lördag med att prova jeans? Det finns inget värre. Jo, skulle vara badkläder i så fall.

Fast å andra sidan, lördag i sig är ju en bra dag ... Det kanske hjälper upp provandet?

Hur som, lycka till!

Ewa sa...

kommer du ihåg tidigt åttiotal när alla satte kilar i jeansens sidor. Kanske dags att väcka liv i det modet igen? Verkar trevligare än att prova nya...

nillas liv på pinnen sa...

Storlek 29???
Du är alltså en twiggy in disguise!

Finnpajsaren sa...

Ok, ja då ska jag verkligen inte nämna nåt om den där kartongen med gamla jeans jag har sparat utifallattkanskenåndag komma i dem, eller som jag tänkte, omifallintekanskeskerändå så syr jag nåt av dem.
Nej det pratar vi tyst om.
Lycka till med köp av nytt.

Madlar sa...

Vem har inte några "när jag bantat" plagg i gömmorna? En ständig påminnelse för det dåliga samvetet ;)

UnderCover sa...

Förväntar mej en nogsam rapport från provhytten(erna). Nå't i stil med när du provad fodral då nå'n gång i den här bloggens begynnelse :oD

Ha en RIKTIGT skojsig lördag.

Å du vet väl att provhyttsbesök absolut måste belönas med både bacon och ost. That's the rule...
Jupp!

Singelmamman sa...

Herre-jävlar-skit-satans-elände. Men det jag ígentligen tänkte säga är att strunta i storleken och bara prova, jeansen alltså.

Har ingen aning om vad det är jag skriver men jag har hört att det funkar.

Vita sa...

Jag gjorde mig av med mina 28:or vid senaste flytten - nu började jag längta efter dem....eller längta och längta - förnekelse är bästa försvar, glöm aldrig det!

XXX sa...

29 och 28? Vad är ni för ena? Jag hittade 3 TRE vita jeans i storlek 40 när jag plockade in mina kläder i garderoberna igår. Inte fick jag slänga dem heller för som min dotter sa är det bara att sluta lata sig. Ack ljuva ungdom, så fylld av klarsyn, klokskap och sanning.

DDT sa...

stort och smått - instämmer. Det var en av mina sämsta idéer på länge. The horror!

Ewa - jag minns! Jag hade banangula byxor med blommiga kilar. Inte undra på att det dröjde tills jag fick pojkvänner.

nilla - nej numera är jag en twiggy i en fatsuit.

madlar - tyvärr består min garderob till 85 % av sådana plagg. Och jag har gått ned noll kilo sedan jag startade den här bloggen.

finnpajsaren - klart att man ska sy något av dem någon dag. Antagligen ungefär samtidigt som man kommer att få användning av de där mystiska sladdarna man har sparat

undercover - jag klarar inte av att se det humoristiska i det ännu. Kanske senare... Men jag är helt med på ost och baconteorin!

singelmamman - alltså, i teorin låter det ju skitbra. Storleken spelar ingen roll. Men problemet uppstår när röven ser ut som ett förolyckat lastbilsdäck i ALLA modeller.

Vita - du menar när man efter en tid börjar fråga sig själv varför man gjorde sig av med de där snygga jeansen, kjolarna etc... och på något sätt lyckas glömma hur små de blivit? Been there, done that!

hemska tvillingen - vita jeans? Det har jag inte haft sedan... sedan... jag insåg att jag aldrig ätit en måltid utan att spilla på mig själv.