onsdag 10 september 2014

Biblioteksbulimi

Så här går det när jag inte får någon hjälp.
Jag kan liksom inte stoppa mig själv.

Och det var värst vad mycket hyllor det fanns som jag aldrig besökt.

Så nu sitter jag här med ett praktverk om björkar, en bok om priset för det norska oljeundret, Tranströmerlyrik, en essäsamling om de klassiska dygderna, svensk skräck, fattigdomens historia, någon feministisk debattbok, en bok om förlåtelse från religionshyllan och lite annat smått och gott.

Det ska bli spännande.

4 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hm, du kan väl återkomma med recensioner sen. Om typ hundra år eller så.

DDT sa...

Så klart att jag ska dela med mig. Vad är du mest nyfiken på? Björkar? Norsk oljeindustri? Ernst Billgren? Svenska hemmafruar 2.0?

PGW sa...

Av alla bibblans böcker valde du de där?!

DDT sa...

PGW - jag hade läst alla andra.