söndag 21 september 2014

Tips som inte fungerar

Kanske kunde det finnas svamp i skogen?
I går var jag lite sugen på att ta reda på det.
Fast samtidigt ganska osugen eftersom skogarna här är fulla, och då menar jag verkligen FULLA av älgflugor

Så jag har kollat in tips för att slippa bli biten av älgflugor.
Försök undvika att påminna om en älg, var ett av råden.
Så det gjorde jag.

Men uppenbarligen stövlar älgarna häromkring fram iförda glansiga träningsbyxor, tunna vita fleecejackor, iPhone och keps.
Jag vet inte om det tyder på att vi har coola älgar, eller på att jag är en lamt klädd svampplockare.
För varken kläderna, eller det faktum att jag preparerat både dem och mig själv med Mygga, mängder av parfym och en rejäl dos flugmedel, hindrade flugorna från att kräla in i mitt hår och under mina kläder för att bita mig otaliga gånger.

Jag måste ha en hazmat suit.
Kan någon tipsa Gudrun Sjödén?

5 kommentarer:

Markattan sa...

Ja fy fan för de odjuren.
Nästan värre än de fyra möss jag fångade i natt...

Markattan

DDT sa...

Vidriga kräk. Ser ut som spindlar, nästan omöjliga att slå ihjäl och så bits de. Fast möss är jobbiga. Men de är åtminstone lite söta att titta på.

Markattan sa...

Möss är korkade. I natt satt en mus och väntade på sin tur... bredvid fällan där hens döda kompis låg. När jag slängt ut liket tog det ca gurka en halv minut innan fällan slog igen ☺

Nej, man slår inte ihjäl älgflugor. De får man krossa med naglarna. Bläk

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Mitt tips är: håll dig borta från skogen. Svamp finns i affären.

DDT sa...

markattan - haha. Möss är konstiga. På undervåningen har vi massor av mat i skåpen, men där har jag aldrig sett en mus. Istället klättrar de genom väggen upp till övervåningen där de kryper in under överkastet och tuggar på lakanen.

i will - inte gå i skogen? Inte gå i skogen?! Gå i affärer istället? Bland folk? Nu känns det verkligen inte som vi förstår varandra det minsta här. Fast jag föredrar ju ändå folk framför älgflugor, förstås. Det gör jag ju. Väl? Jo!