onsdag 1 april 2015

Dåligt inflytande


Denna "växt" bor hemma i min lägenhet. Den umgås med mig 5 dagar i veckan. 
Jag pratar visserligen inte direkt med den, eftersom den har visat sig vara en ganska kass samtalspartner. Men den hör mig prata med mig själv, teven och den typen av telefonförsäljare som inte riktigt tror att det där med NIX-registret även gäller dem.


Den här växten däremot, den bor på torpet. Det betyder att den träffar mig 2 dagar i veckan. Max.

Jag vet inte riktigt hur man ska tolka detta.
Men det känns faktiskt inte helt bra.
Det gör det inte.

6 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Äh. Den längst ned är ju en plastblomma ju.

Markattan sa...

Du får helt enkelt låta skrället bo på landet och se om hen tar sig i kragen.

Markattan

DDT sa...

I will - så du menar att det där vattnet den får en gång i veckan är helt onödigt alltså? Gott. En arbetsuppgift mindre.

Markattan - det var ju en smart idé. Fast då måste den åka bil med mig i två timmar. Hoppas den inte blir åksjuk. Folk har en tendens att bli det när jag kör.

reneesfotoblogg sa...

Men krukan är snygg!

DDT sa...

Renée - jag är bättre på att shoppa än att odla alltså. Det känns inte bra inför sommarens grönsaksodling. Jag kommer att få svälta!

Smultronblomman sa...

Den har kanske fått för mycket vatten? Jag märkte att en blomma som såg vissen och trist ut hade halva krukan ful med vatten. När den fick torka upp fick den nytt liv. Bra idé att ta den till torpet. Kan vara ideala platsen för den. Om den inte redan gått hädan....