torsdag 9 april 2015

Vad mycket kroppsdelar jag har

Det är ju lite svårt att klaga över cyklandet när västkusten för en gångs skull visar sig från sin allra bästa sida. Solen skiner, parkerna är fulla av blommor, syrenbuskarna börjar skifta i grönt och temperaturen är riktigt behaglig.
Men det gör ont!
Det gör det ju.

I will not keep calm kommenterade något skadeglatt att jag skulle få ont i framstjärten.

Om det bara hade varit där.

Jag har ont i framstjärten, bakstjärten, sidostjärtarna, lårstjärten, knäväcksstjärten, handledsstjärten och högra fotledsstjärten. Till att börja med.

Det enda som inte gör ont är ansiktet.
Ögonen gör bara ont när jag ser mig själv i spegeln.
Jag är inte direkt skitsnygg i cykelhjälm.

9 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Hahahhah, ansiktstjärten klarade sig! Vilken tur :)

För övrigt tycker jag framstjärten är ett av de roligaste orden som finns. Framstjärten. Så himla dumt att det blir roligt.

DDT sa...

Stjärt är över huvud taget ett grymt roligt ord. Framstjärt är ett helt makalöst horribelt ord, som bara inte går att säga utan ansiktsryckningar och oplanerade grimaser. Jag gissar att det skulle bli sjukt roligt om man lekte bajsleken, fast med framstjärt istället. Eller?

Markattan sa...

Bajsleken?

Markattan

DDT sa...

Markattan - kan du inte bajsleken? Hur har du kunnat missa den? Mycket festlig. Det hela går ut på att man väljer filmtitlar och byter ut ett av orden mot "bajs". Alltså: "Dansar med bajs" eller kanske "Bajsar med vargar". Bajs Hard… Ja, du fattar. Sjukt larvigt, men otroligt kul om man är på rätt humör.

Markattan sa...

Aha, nej den har jag missat helt.
Kanske ska föreslå den nästa gång det ska lekas...
Eller inte ☺

Anna lever i dag sa...

Äsch, du sjåpar dig bara...

#träningsvärkärbästaontet

DDT sa...

markattan - vänta bara. Alla reagerar lika tveksamt när de hör talas om den. Jag med. Men tro mig, den har räddat en hel del stela middagar som jag varit på.

fru fransson - Sjåpa mig? Jag? Va??!! Finns det något i min blogg som antyder att jag skulle vara en sjåpig, fånig människa med anlag för att tycka väldigt synd om mig själv…? Eeeh, det gör det kanske. Okejrå. Jag sjåpar mig! Det är liksom min grej.

Anonym sa...

Hahaha! Du har gjort det igen! Min dag, alltså! Först skratta när man läser bloggen, sen garva när man läser kommentarerna o sen garva ännu mer när man läser dina svar!! Tack!/Eva H

DDT sa...

Eva H - det är jag som ska tacka. Sådana kommentarer är guld värda. Speciellt sådana dagar när allt man skriver blir bajs och man börjar fundera på om man inte borde sitta i kassan på Ica istället. Så, tack!