måndag 13 april 2015

Dansa på deadline

I morgon måste jag ha några artiklar klara.
Det har jag inte.
Inte ens i närheten.

Sååå, då passar det ju alldeles utmärkt att min springkompis är lite sjuk idag. Så att jag kan jobba i kväll.   För det är ju trevligt. Framför allt om jag förtränger att jag har haft en och en halv vecka på mig att göra just dessa jobb men istället ägnat mig åt att äta nötter, läsa halva internet och peta näsan i smyg.
Himla tur att jag har guldmedalj i förträngning.

Rubriken kommer för övrigt från en bok som jag läste för några månader sedan.
Den hjälpte inte så värst, tydligen.

5 kommentarer:

Andra året i Hjo sa...

Äta nötter är en trevlig hobby!

Markattan sa...

Upp i sadeln och rid in i solnedgången.
Ja du får ju tända flitens lampa så du ser att skriva.

Markattan håller tummarna

DDT sa...

HjoBo - absolut. Och ostbågar. Och torra kex. Och några kakor. Och halstabletter. Och allt annat jag kunde hitta i jobbets skåp och lådor. Det var vad jag ägnade mig åt i gårkväll. Och så jobbade jag lite också. Med betoning på lite.

markattan - det gick sådär med flitens lampa måste jag säga. Jag har fan ingen disciplin. Men en del blev gjort i alla fall.

Smultronblomman sa...

En del funlar bäst när de skjutit upp något viktigt till sista stund och nu jobbar under stress. Va? Jag? Är jag en sån? Tror jag inte..... *flackar med blicken och känner skammens rodnad på kinderna*.

DDT sa...

smultronblomman - nej, så klart. Inte du. Och inte jag… närå. Det är bara olyckliga omständigheter som gör att blir så här ibland. Eller allt som oftast...