onsdag 22 april 2015

En sådan där dag

Kanske är jag inte riktigt så grym på att tränga bort saker som jag vill tro. Låg vaken till halv fyra i natt innan jag till slut kunde somna.

Inte så pigg idag, nej.
Och humöret är lite lågt.
Varje liten korrekturändring känns som ett personligt angrepp.

Ändra rubriken?
De hatar mig!
Skriva om en mening?
Jag är helt värdelös!
Få in lite mer av ditten eller datten i texten?
Jag måste sparka mig själv omgående!

Dagen har inte alls blivit bättre av att jag även:
- glömde min matlåda hemma
- glömde min plånbok hemma
- precis spillde makrill i tomatsås på mina byxor

Det känns faktiskt inte så bra nu.

8 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var en rysligt obra dag får jag säga! Min är inte hellre jättebra, produktiviteten är sjukt låg och samvetet svart som natten.

Det är då man unnar sig en glass eller något annat som sätter sig direkt på höfterna, väl?

DDT sa...

ingrid - Precis! Det är exakt vad jag skulle göra om jag hade haft min plånbok med mig. Nu kan jag inte ens göra det.

Småländskan sa...

Usch sån obra dag!
Jaja, ligga vaken till morronsolen strilar in, det vet jag exakt vad det innebär. Numera "behöver" jag ju inte gå till nåt jobb, men ändå.
Detta med dina texter - det löser sig, snart så bara poppar det upp helt nya idéer, helt nya förslag.
Nu kanske det inte är läge att rekommendera det jag ofta gjorde, på tal om texter alltså;
Jag dammsög, fick en hel massa idéer, kunde se texterna framför mig, tom höra dem. Och snabbt som f-n stängde jag av draken, skrev ner mina tankar. Och det blev oftast kanonbra!
Har du nån dammsugare på jobbet?
Och jodå, jag har också fått restskatt, första på massor av år. De ska betalas i juli. Hej och hå och ajöss med sommardrömmarna!

DDT sa...

Får du idéer av dammsugning? Wow! Det har nog aldrig hänt mig. Fast det kan ju kanske bero på att jag nästan aldrig dammsuger. Och restskatten jag kan bara beklaga. Det är så surt.

Smultronblomman sa...

Makrill i tomatsås har tendens att lukta en hel del. Gott på en macka med massor med ost på och ca 45 sek till 1 minut i mikron. Ger dock en djävulsk halsbränna när jag gått och lagt mig. Händer för att jag är "sleevad".

DDT sa...

smultronblomman - makrill är perfekt nödmat att ha på kontoret. Vi har alltid ett gäng burkar i skafferiet för övertidsjobb och akuthunger. Det är mycket praktiskt men höjer kanske inte våra aktier bland de andra här i lokalen. Det luktar ju en del som sagt.

Livet just nu sa...

Alltså, jag kan inget om makrill i tomatsås (tycker det luktar apa) inte heller hur man får bort fläckarna.
Vissa dagar är åt råttorna, så är det bara. Låt dem vara det och börja om nästa dag.

DDT sa...

Livet - det luktar, det gör det. Men det smakar gott. Fast å andra sidan klarar jag att äta surströmming också, så jag är nog ingen bra värdemätare.