fredag 28 augusti 2015

Fredag igen

Bästa dagen ju.
Bara timmar kvar tills jag får åka ut till landet och se om växthuset har producerat ytterligare ett jättegäng gurkor. Hoppas inte. Inte för att det är något direkt fel på gurka, men min matlagningsfantasi börjar ta slut efter att ha ätit gurka på längden och tvären i flera veckor. Så om någon av de där 100 gröna tomaterna som fanns i växthuset förra veckan hade blivit röda, skulle det uppskattas…

Fast först ska man väl jobba sig lite.
Bråka lite med vårt nya näst intill obegripliga crm-system kanske?
Det lär ju vara en humörhöjare...

Vad ska ni göra innan det är helg?

2 kommentarer:

Nina sa...

Du vet väl att stekta gröna tomater ska vara gott, hart aldrig provat själv.

DDT sa...

Nina - jag provade faktiskt att steka en i skivor tidigare i veckan. Men jag tyckte inte att det var något vidare. Fast jag gjorde inget speciellt med den innan. Jag tror att jag ska kolla ett recept nästa gång. Jag vill ju gärna tro att det är gott efter att ha läst "Stekta gröna tomater på Whistlestop Café".