tisdag 18 augusti 2015

Saker jag har glömt hur man gör

Hur fan byter man kläder på en strand utan att visa allt för många kroppsdelar för en intet ont anande allmänhet?

Att försöka kränga av sig svettiga träningskläder och få på sig en baddräkt var jobbigare än springandet. Och då var springandet en mardröm. Mardröm, säger jag. 
Jag var nära att vrida armarna ur led. 

Vattnet var dessutom kallt, brunt och lämnade en oljig hinna på kroppen. 
Vad denna bestod av har jag försökt att inte tänka på. 
Tiddelipom alltså. 

Den kassa tiden vi fick och hur löjligt korta sträckor jag orkade springa, försöker jag också förtränga. 
Tiddelipom all over.

Idag är en ny dag.  

9 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Värre om det varit tvärs om, en oljig hinna på vattnet! Med tanke på all Brie och bacon.....

DDT sa...

Renée - där sa du något? Tänk om det var jag? Men inte kan jag väl förorena en hel sjö bara genom att flyta i den en liten stund? Eller? I så fall måste jag verkligen tänka över min diet.

Markattan sa...

Spring i baddräkten och slit av dig träningskläderna när det är dags för bad.

Markattan

Anonym sa...

Hahahaha!! Jag kan se det tydligt framför mej! Sååå jobbigt att ta av sej svettiga kläder ju!/EvaH

DDT sa...

Markattan - jag funderade på saken, men misstänker att det kan ge riktigt elaka skavsår i ljumskarna.

Eva - det var rena farsen. Till slut behöll jag sportbehån under baddräkten och slog nytt rekord i den än så länge icke officiella OS-grenen "plankan". Och då menar jag inte den sorten där man står på armbågarna.

Anonym sa...

Hahahahaha!!! Jag döööööör! Du skriver så man ser allt som om man var på bio, som en stumfilm då alltså, sakta lufsandes med långa steg ner mot vattnet, desperat slitande i alla kläder.. Du är bäst!/EvaH

DDT sa...

Eva - tack! Stumfilm är bra. Då slipper man höra alla svordomar som förekom i verkligheten.

Baronessan sa...

Men va f*n, är du sån där självplågare, eller? ;)

DDT sa...

Baronessan - Inte frivilligt. Dock uppstår ofta situationer i mitt liv som får mig att fundera över mitt förstånd. Vill jag mig själv illa, eller? Ibland undrar jag.