lördag 7 november 2015

Slöseri

Efter tre veckors förkylning kan det hända att man börjar tycka lite synd om sig själv och känna att man borde unna sig något. 
Som västkustsallad, serranoskinka, rostbiff, potatissallad, brieostar, frukt, ryggbiff och så vidare. (Alltså, jag tyckte kanske lite mer än lite synd om mig själv. Ok?)

Jättedum idé!

Efter tre veckors förkylning tar smaklökarna tjänstledigt och ägnar sig åt annat. (Oklart vad. Kurser i mindfullness, kanske?) Så nu sitter jag här med massor av delikatesser som alla smakar wellpapp. Surt!

5 kommentarer:

Markattan sa...

Smaklökar på mindfullnesskurs borde få uppfostran, ättika kanske...

Markattan

Smultronblomman sa...

Det är en klassiker! Man återvänder till livet och är helt plötsligt sugen på något man älskar och så smakar det som damm luktar.

Ingrid sa...

Men så himla onödigt! Du får skaka liv i smaklökarna med någon het thairätt, så de piggar på sig!

DDT sa...

markattan - ättika? Jag tänker snarare att detta är ett utmärkt tillfälle att äta en hel massa nyttiga saker som jag inte gillar. Rawfood kanske?

smultronblomman - hahaha! Som damm luktar!! Perfekt beskrivning ju. Precis så smakar allt jag äter just nu.

ingrid - jag lagade något med chili igår. Det var tydligen starkt… fick jag höra. Men thaimat är ju en bra mätare. När jag börjar känna skillnad på thai och havregrynsgröt så vet jag att jag är på bättringsvägen.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ingen bacon?