tisdag 2 februari 2016

Saker jag funderar över

Chiafrön 
De senaste veckorna har jag sett påsar i jättehögar tillsammans med stora extraprisskyltar. Är det alltså över nu? Kommer jag att slippa läsa fler recept där tidningarna försöker inbilla mig att chiapudding är en "efterrätt"? Hoppas!

Andas i fyrkant
Vad betyder det egentligen? Är det effektivt? Måste jag googla och lära mig, eller kan jag lugnt fortsätta att andas i en papperspåse när jag läser random inlägg på facebook?

Är det fredag snart?

12 kommentarer:

Markattan sa...

Andas fyrkant, det rådet fick jag av en kurator när jag hade fått tinnitus. Hon tyckte också att det var en bra idé att jag fick träffa henne igen... Så blev det inte!

Och fredag är det alldeles för kort tid till nu när jag har semester.

Markattan

Smultronblomman sa...

Chiafrön är rätt överreklamerat. Vad i-ländernas hajp har orsakat är att priserna på fröna skjutit i höjden. De människor, som lever på dessa, har inte råd att köpa dem. Vi som har möjlighet att välja vad vi ska köpa kan låta bli dessa. Så tycker jag.

Tror jag skulle behöva andas i fyrkant. Lite pms tror jag att jag har just nu.

Maria sa...

På fråga a svarar jag vet inte.
På fråga b svarar jag vet inte.
På fråga c svarar jag ja.

DDT sa...

markattan - så jag gissar att jag kan strunta i att lära mig andas i fyrkant då? Eller?

smultronblomman - jag lämnar med varm hand över vartenda chiafrö till människor som behöver dem bättre. Och jag är helt oskyldig när det gäller prisökningen. Jag vill bara påpeka det!

maria - Så länge du har rätt om C är jag nöjd. Snart fredag alltså? Yiihoo!

Markattan sa...

Ja, strunta i det tycker jag.

Markattan

Anonym sa...

Jag har köpt en påse chiafrön i en stund av sinnesförvirring. Den ligger i vägen i skåpet. Kan man använda dem till gräsfrö? Eller kommer jag, som i vanliga fall misslyckas med allt vad odling heter, att bli kvävd av nån chiaväxt sen.
Törs inte ge dem till hönsen, man vet aldrig vad som händer.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

1 och 2 har jag inga svar på, men 3: Yes! Idag! Nu!

reneesfotoblogg sa...

Efter att ha googlat så andas jag numera i kvadrat. Tänkte jag skulle slippa blodtrycksmedicinerna. Men jag vet inte, hålla andan i fyra minuter.....tycker nog att det har motsatt verkan.

DDT sa...

Markattan - uppfattat.

Anonym - halva mitt skafferi består av saker som jag köpt i anfall av tillfällig sinnesförvirring. Matvete till exempel. Och pärlcouscous. Linfrön använder jag inte speciellt ofta heller.

I Will - och nu är den över. Fast det är ju lördag och det är inte heller så illa.

Renée - hålla andan fyra minuter? Skulle inte tro det. Kan lika gärna försöka välta min bil. Lika stor chans.

Anonym sa...

Tack, för att du inspirerade mig till att äta upp även den andra semlan.

DDT sa...

Anonym - Väl bekomme. Självklart ska man äta upp även den andra semlan. Vad skulle man annars göra med den? Jag tror inte att semlor fungerar som eterneller…

reneesfotoblogg sa...

Såg fel, inte fyra minuter utan man ska räkna till fyra vid varje moment. Tyckte väl att jag kände mig svimfärdig.