söndag 10 december 2017

Ja, se det snöar...

ja. se det snöar. Det var väl...

SJÄVLA FAAN OCKSÅ!

Egentligen tycker jag inte speciellt illa om snö. Men jag ska vara på sjukhuset klockan 07.15 imorgon. Dit har jag planerat att ta mig med hjälp av lokaltrafiken.
Jomentjena.

Göteborg är bra på många saker. Eller, tja, vi har rätt goda räkor. Det är väl ungefär det, Men vad staden är riktigt urusel på är kollektivtrafik i snö.

Jag var ju redan tvungen att gå upp okristligt tidigt.
Nu måste jag gå upp ännu tidigare.
Typ strax innan jag lägger mig.

Jag vill stämma någon.

6 kommentarer:

Markattan sa...

Ja fy tusan, här har det snöat mest hela dagen och det har väl inte stört mig nämnvärt, sjuk som jag ju är... men först nu kör plogbilen.
Lycka till med kollektivtrafiken.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

Fullt förståeligt!

Du kan väl helt enkelt stämma Västtrafik? Eller Kay Pollak?

DDT sa...

markattan - Usch, hoppas att du har stannat hemma och ligger nedbäddad framför teven. Det är väldigt halt ute, kan jag rapportera.

nilla - åh, Kay Pollak. Kan jag stämma honom? Det vore trevligt.

Humlan sa...

Jamen visst är det typiskt att man måste vara någonstans vid en bestämd (tidig) tid när vädret gör allt för att man ska vara inne.
Kollektivtrafiken, liksom resten av trafiken i den här östra storstaden har svårt att ta sig fram i torrt väglag med bra sikt, hur det är när det snöar vill man inte uppleva. (Eller t-banan brukar väl gå, men den går ju inte överallt, som hem till mig t.ex.)
Hoppas du kom fram, i tid.
Och hann sova.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Stäm Kung Bore. Annars var ju fkatisk Kay Pollack ett bra förslag.

DDT sa...

humlan - jag hann! Och jag var till och med så duktig att jag lade mig tidigt igår så jag är inte heeeelt utmattad.

i will - Kay Pollack är faktiskt alltid ett bra förslag känner jag. Kanske är det fler saker som är hans fel? Det låter inte omöjligt.