söndag 17 december 2017

Jobbar hårt på att bli utvilad

Detta är ett förhandsinställt inlägg.
När det publiceras hoppas jag att jag fortfarande ligger och sover i min lilla stuga på landet. Eller så har jag gått upp och precis tänt en sprakande brasa och sitter under en filt i mitt soffhörn och dricker kaffe. I min fantasi luktar det gott av granris och hyacinter. Och utanför gnistrar det av rimfrost i det lätta snötäcket.

Som sagt, så vill jag gärna att det ska vara.
I verkligheten är det kanske mer troligt att det luktar död mus och regnar hela helgen.
Och så har det kanske hänt något fullständigt katastrofalt i världen som man borde ha kommenterat här, men inte gör eftersom inlägget är skrivet på fredagen och då verkar man vara en fullkomligt känslokall idiot, vilket leder till en total hatstorm som man inte orkar försvara sig mot eftersom hälften ändå kommer att feltolka det man skriver och sedan måste man lägga ned bloggen och ägna sin fritid åt andra saker. Som att virka tofflor... Och det vore ju rent förfärligt tråkigt. Speciellt med tanke på att jag aldrig lärt mig virka.

Återkommer om detta.

3 kommentarer:

Markattan sa...

Här hatstormar vi inte men önskar verkligen att du är utvilad, har fått sova länge och att kaffet smakar lika gott som hyacinterna doftar.

Markattan

Karins ordöverflöd sa...

Vila lugnt.

DDT sa...

markattan - jag vet. Här finns bara snälla läsare. Kaffet smakade utmärkt, men hyacinterna doftar än så länge ingenting för de vägrar slå ut.

Karin - det gjorde jag. Lyfta knappt rumpan ur soffan på hela helgen. Bästa sortens helg, med andra ord.