måndag 16 juli 2018

Testar hjärnan

Igår var det lite svalare. Bara 23 grader. Fast inget regn, såklart. 

Eftersom jag kände mig lite piggare testade jag att läsa den här boken. Bara för att kolla så att hjärnan inte smält helt. Man kan ju inte bara läsa deckare hela sommaren. 

Tyvärr verkar min hjärna gått i dvala. Orkar verkligen inte koncentrera mig tillräckligt för att fatta speciellt mycket om prognostik. Men det är säkert boken som är tråkig! 

Åter till deckarträsket! Läser ni något bra?

7 kommentarer:

Markattan sa...

Idag gick min hjärna och la sig. 33 grader i skuggan, kvalmigt och åskvädret som drog förbi lämnade 5 regndroppar.
Nej, jag orkar inte läsa en mening.

Men powergick, nåja, 45 minuter tidigt i morse....
Nu är det snart dags att gå i dvala.

Markattan

DDT sa...

Power walk i den här värmen? Det låter direkt farligt. Men väldigt duktigt. Jag har mer planerat för en power nap. Men nu börjar det bli lite för sent för det. Får väl hålla mig vaken lite till.

Markattan sa...

Det var 15 grader när jag gick 😎

Markattan

Sparkling sa...

Håller på med "Livets och dödens villkor" av Belinda Bauer. Kanske inte lika bra (åtminstone inte än) som hennes andra böcker, men helt klart läsvärd.

Anonym sa...

Tips: Den sista mrs Parrish... spännande bok som överraskar.
Har ett förslag till men just nu tog hjärnan semester... eller kanske
det var tjänstledigt.
återkommer med titeln.

DDT sa...

15 grader? Då måste du varit uppe tidigt. Men jag går hålla med om att det låter uthärdligt!

DDT sa...

Sparkling - jag har läst några Belinda Bauer, men inte blivit så biten att jag läser allt.

Anonym- överraskande gillar man ju! För övrigt har jag full förståelse för att hjärnan tar lite ledigt. Jag misstänker att min har smält och förvandlats till keso.