fredag 14 september 2018

Veckans sämsta köp

Äta oliver: helt okej

Oliver i armhålan: riktigt dålig idé


Jag luktade gammal orienterarsko efter tio minuter. Då satt jag tyvärr redan på spårvagnen. Jag vill här och nu be om ursäkt till mina medpassagerare. Men det var faktiskt inte mitt fel. 

Vänligen skicka eventuella klagomål och skadeståndsanspråk till palmolive. Jag tänker inte ta något ansvar! Jag har redan slösat bort femton kronor på denna undermåliga produkt. Jag är faktiskt offret här! 

Hade jag varit lite mer olik hade jag rasat i Aftonbladet. Men jag har faktiskt böcker att läsa och luft att stirra rätt ut i. 

Själva då? Har ni köpt något bra?

5 kommentarer:

Botant sa...

hm imponerad av 10 min från badrum till spårvagn. Själv cyklar jag till stationen på 10 min o kommer fram 10 min före tåget går, varje morgon...Tror det är bortkastad tid. Men det kan komma en katt, räv, ett vildsvin eller troligast en mobilsurfande cyklist. Då skall man inte hetsa. När jag var ung rusade en räv ut framför cykeln, härom året en katt. Mobilsurfare jag mött är desto fler.

Markattan sa...

Haha, oliver i armhålan. Har du bara gin och tonic som parfym så....

Jag har köpt en Litter kwitter för att få katten att använda toaletten istället för på lådan. Han fattar kissandet mycket bra. Övriga behov vill han helst inte göra där. Han är dock mycket renlig så nu letar han efter alternativ. Chilikrukan tex....

Markattan

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Varför är det så svårt att hitta en bra deo? Som mest luktar, typ ingenting, fast lite mer än ingenting. Jag är fortfarande sur för att de la ner min deo.

Botant sa...


Sitter ibland i kontorslandskap, närmaste damen har nu ny stark (dyr?) parfym. Jag blev överkänslig mot sådant vid en kraftig förkylning samtidigt som minstingen trodde han stank mest i klassen och sprayade in sej i Axe. Jag kan fortfarande känna igen denna doft/lukt på flera meters håll, de lämnar doftspår när de går. De flesta med doftöverkänslighet lär vara medelålders o äldre kvinnor, jo jag känner en till. Jag tror vi är grundlurade av tillverkarna/kedjorna. Frågan är om man verkligen behöver deo alls och definitivt inte i sprayform, tror barntvål o vatten är att föredra. Även för spårvagnsåkare...
Oliv verkar rätt oskyldigt om man ställer det Axe, mitt hatobjekt.
https://astmaoallergiforbundet.se/information-rad/doftoverkanslighet/
är det ofint att publicera länkar, kunde inte låta bli- Och ja jag detta på stort allvar....Kan inte hejda mej

DDT sa...

Botant - jag bor 30 meter från en hållplats och det dyker definitivt inte upp några rävar på vägen, så det är inte mycket till prestation.

Markattan - chili behöver ju ganska mycket gödning... men kanske inte så bra ändå. Fast jag är väldigt imponerad av att han kan använda toaletten istället för låda.

I Will - nästan omöjligt ju! Jag vill att min deo ska lukta som tvål, typ. Inte mer. Men den här luktade direkt äckligt så fort jag haft den på huden några minuter.

Botant - jag har jättedåligt luktsinne efter en riktigt jobbig förkylning. Så jag vågar aldrig använda parfym. Är jätterädd för att ha på mig för mycket.