torsdag 20 december 2018

Årets julklapp

Som om jag inte hade tillräckligt att göra...
Idag var jag tvungen att springa ut och leta julklappar från företaget till mig själv. (Ok, det är kanske inte jätte-jätte-jättesynd om mig precis jämt.)

I år kommer jag att få två bordslampor och en jäskorg.
Jag hoppas att jag blir glad.
Annars kommer jag bli sjukt sur. Så himla otacksamt...

Vad får ni för julklappar av era arbetsgivare? Eller skänker de en summa till något behjärtansvärt ändamål istället? Det gör inte det här företaget.

11 kommentarer:

Markattan sa...

Fin jäskorg, hoppas verkligen att du blir glad.
Julklapp? Får ingen för det blir jobbigt för chefen, jag är ju inte på plats.....

Ha en riktigt härlig ledighet, det ska jag och maken ha.

Markattan

Botant sa...

presentkortet är väl ok men det är mest på ställen jag inte handlar minns inte riktigt men typ Glitter Mac D HM. Hm det enda som faktiskt var lämpligt var Röda Korset. Dom har roliga grejer

Tigerlilja sa...

Presentkort på blommor. OK. Fast det var roligare med det danska företaget, där fick man sex vinflaskor efter den enorma julefrokosten, som pågick till 02.00. Danskarna tog det på allvar det här med att fira.

DDT sa...

markattan - vilket elände. Hoppas att du får en jäskorg, eller något annat fint av någon annan.

botant - hahaha Glitter?! Där hade jag också haft svårt att hitta något att köpa. Fast jag har ju en guddotter förstås. Hon hade nog gillat att gå lös där. Jag? Not so much. Metallallergiker har inte så mycket att hämta där. Om man inte gillar plast förstås.

tigerlilja - äntligen ett starkt argument för danskarna. (Har lite svårt att komma överens med sådana). Men blommor är ju alltid fint. Det är sådant jag inte unnar mig speciellt ofta. Utom när tulpanerna kommer förstås. Jag har ju en grej för tulpaner.

Sparkling sa...

Jag har ju danska chefer, så min julklapp var en jättestor låda som innehöll litervis med dyrt rödvin och dyr chokoläääde från Kjaer & Sommerfeltd. Danskarna har verkligen sina poänger ibland!

DDT sa...

sparkling - Hmm... jag är fortfarande inte riktigt redo att omvärdera min uppfattning om danskar, men ni kommer onekligen med starka argument. Det gör ni. Trots att jag inte kan dricka rödvin längre. Eller tycker speciellt mycket om choklad... Äsch, ni kan ha era danskar! Jag tänker stå fast vid alla mina fördomar!

Småländskan sa...

Numera har jag ingen arbetsgivare. Men på den tiden jag hade blev det lite av varje, så länge det var legitimt, dock ingen alkohol.
Önskar dig och dina läsare, speciellt Markattan, en riktigt god jul och hoppas verkligen helgen blir så bra som ni önskar. Ni, som fortfarande jobbar - var rädd om era näsor, så de inte blir ännu mer tillplattade! En gång i tiden var jag väldigt, väldigt nära att bli en medlem av näsplattepartiet.
Markattan - hälsa din tvilling!

Markattan sa...

@ Småländskan, tack snälla och detsamma. Lovar att hälsa❤

Markattan

DDT sa...

Småländskan - Detsamma önskar jag dig. Och Markattan. Och den hemska tvillingen trots att det var en evighet sedan hon tittade in här :-) och botant och förstås alla andra med. Nu börjar julefriden infinna sig. För jag ska alldeles strax åka hem från jobbet.

Karins ordöverflöd sa...

I år fick vi en "Power bank". Vet inte om det skulle symbolisera något?
Kanske att personalen behövde en laddning kraft.

DDT sa...

Karin - det var väl ingen jättefestlig present? Känns mer som något man ger kunder. Blev ni glada?