onsdag 19 december 2018

Nedräkning pågår

2,5 dag kvar att jobba.
Min vana trogen har jag förstås sparat en massa roliga uppgifter tills nu. Så att man kan få spurta sig in i julledigheten.
Det är ju som alla vet den absolut bästa metoden om man vill börja julledigheten med ett par dagars kraftig migrän.
Och vem vill inte det?

Fast den här gången är det inte bara min egen idé.
I år har kunderna verkligen samarbetat. En kom till exempel på att de behöver hemsida, annonser, nyhetsbrev och foldrar till ett nytt företag som de tänker sig att köra igång 2 januari.
Det fick vi reda på förra veckan.
Sedan dess har vi haft kul mest hela tiden.

Jag känner så mycket julefrid att jag har tårar i ögonen.
Eller så håller jag på att börja gråta.
Det är oklart.

6 kommentarer:

Markattan sa...

Akta dig så du inte blir plattnäst! Det hände mig nyss och nu går jag här och mår skit.

Markattan

DDT sa...

Plattnäst? Det är jag redan. Det berättade en chef för mig en gång. Han jämförde mig med sin syster som hade haft en fin och rak näsa innan hon råkade ut för en olycka. Sedan blev den så där bred och ful, som min... Han hade verkligen en känsla för att hålla sin personal på gott humör. Fingertoppskänsla.
Vad här hänt med dig?

Markattan sa...

Man blir lätt lite plattnäst när man springer in i en vägg. Det gjorde jag...
Chefer, dock inte jag, brukar ha en jävligt fin "fingertoppskänsla".
Eller inte!

Markattan

Humlan sa...

Sköt om er! Både Markattan som redan är plattnäst och DDT så att du inte blir det (för jag är säker på att du inte är speciellt plattnäst av naturen).

Markattan sa...

@Humlan Tack ❤

Markattan

DDT sa...

markattan - aj aj. Jag är ledsen för din skull. Jag hoppas att det inte hann gå alltför långt och att du sprang in alltför hårt. Jag vet att återhämtning och läkning kan ta lång tid i sådana fall. Hoppas att du kan ta dig den tid det krävs och inte stressar för att bli frisk.

humlan - tack. (lite bred näsa har jag allt. Och knölig.) Bara 13-14 timmar kvar nu tills jag får 17 dagar ledigt. Det ska nog gå bra.