söndag 16 december 2018

Saker jag tänkt på idag

Att jag har för många kokböcker. 


Med tanke på att jag har 15 kokböcker och kanske 60-70 recepthäften är det ju lite sorgligt att jag lagar ungefär 12 rätter totalt. Att jag dessutom har en samling kokböcker på landet också är ju bara löjligt. 

Att Manificat är det snyggaste skidåkarnamnet. Inte nog med att han är grym på att åka skidor. Han låter ju dessutom som om han är med i Aristocats. Sådant måste man ju få pluspoäng för. 

Sedan har jag inte hunnit tänka något mer eftersom jag var tvungen att åka in till kontoret och jobba. 

Med tanke på kvaliteten på dagens funderingar känner jag att det kanske inte var någon större förlust. Jag hade nog ändå inte löst teodicéproblemet  idag. Jag var mer i "yippie-jag-hittade-potatisen-på-Coop-läge". 

6 kommentarer:

Markattan sa...

12 rätter? 12? Jag håller mig till 3 och har minst femtioelva kokböcker. Tilläggas kan att jag inte har en aning om vad skidåkare heter. Å andra sidan hittar jag alltid potatisen på Coop.
Jobba på en söndag är ok om man får ledigt en annan dag.

Markattan

DDT sa...

Man får inte ledigt en annan dag... Man får ledigt nästa vecka. Och nästnästa. För snart har jag vintersemester!!!! Fatta hur skönt.

Markattan sa...

Det är skönt!

Markattan

Tigerlilja sa...

Jag var tvungen att gå ut och räkna. 29 stycken plus en massa tunna häften, som jag ibland tar till. Men inte betyder det att det blir så särskilt stor omväxling i dieten för det. Och självklart har jag dina två översta.

DDT sa...

tigerlilja - wow, 29 stycken! Imponerande ju. Alltså de två översta är ju bra. Man behöver några bra grundkokböcker. Men resten? Jag gissar att man skaffar dem till personen man vill att inbilla sig att man är. En person som står i timmar och gör hemlagad pasta som en glad italiensk matrona i mitt fall tydligen...

Tigerlilja sa...

Exakt den självbilden har jag också av kokböckerna att döma. Suck.