onsdag 27 februari 2019

Mäktigare än svärdet, men klenare än sågen

Om man har för många saker på sin hyvelbänk så kan det hända att man av misstag råkar såga av sin penna. För att den ligger lite klämd under ett par brädor och några verktyg och lite andra saker som man borde städat undan innan man sågade.
Strykmåttet klarade sig utan skador.  Linjalen också.

Jag är lika delar tacksam och förvånad varje gång jag går ifrån kursen utan att behöva bära med mig någon kroppsdel i en påse.

Egentligen borde jag nog gå en kurs med lägre amputationspotential. Tova ull? Nej, där använder man väl nålar som man kan sticka sig på eller köra in i benet. Matlagning? Brännskador och knivar. Kör? Lynchning pga falsksång.
Finska?

5 kommentarer:

Markattan sa...

Du kan väl gå en första hjälpen-kurs först? Då ligger alla kurser i världen framför dina fötter.

Markattan

nillas liv på pinnen sa...

När du har tränat på snickeri i tiotusen timmar kommer du vara proffs, glöm inte det! Man ska inte ge upp för tidigt.

Botant sa...

Tips: Man kan gå på mosskurs o lära arter. Då faller man mjukt. Ibland. En gubbe gled med ena benet åt öster o andra åt väster o ramlade så Han såg inte glad ut. Man kan även råka gå ner sej i ett kärr, då ser man mossor på nära håll. Jag brukar mest få stövlarna vattenfyllda

@enga sa...

Idag är det den 28 februari, och solen skiner (där jag är). Vi tog oss igenom!!

DDT sa...

Markattan - Men herregud vad smart. Det är förstås det jag borde göra. Varför har jag inte tänkt på det?

Nilla - Varje kurs är totalt 25 timmar. Jag orkar inte ens tänka på hur gammal jag kommer att vara när jag samlat ihop 10 000 timmar. Nej, tack, du behöver inte hjälpa till med räknandet.

botant - gå ner sig i kärr? Men du, det tror jag att jag kan ha talang för faktiskt. Så tillbringade jag varje orientering jag någonsin varit med på. Och de flesta skogspromenader...

enga - Här med!!! Vi överlevde! Heja oss!