måndag 12 juli 2021

Fira små framgångar

Den här boken känns så klart rätt meningslös just nu. Men något tips kan man kanske plocka upp och Micael Dahlin är ju ändå lite kul.

Så, vad har jag lärt mig hittills? Jo, man ska tydligen fira även små framgångar och prestationer. 

Då ska vi se... Jo, jag har lyckats byta ett lysrör för första gången i mitt liv. Hör jag en applåd? Gör ni vågen? Inte? Nåja, jag är i alla fall lite mallig.

Det var ju överraskande lätt. Nästan så att det är lite synd att jag bara har ett lysrör hemma och att det höll i 32 år innan det gav upp. Jag lär ju ha glömt hur man gjorde när det går sönder nästa gång. 

3 kommentarer:

Markattan sa...

Jag gör minsann vågen om du berättar att bytet involverade en pall?

Markattan

Humlan sa...

Jag försökte byta lysrör här i huset, för ganska många år sedan. Jag gav upp och lysröret började fungera igen. I morse tog det några minuter innan det behagade tändas, kanske har det hört att jag funderar på att renovera köket och byta ut det mot annan belysning?

DDT sa...

Markattan - inte den minsta lilla pall behövdes. Så det var väl ingen enastående prestation direkt. Men man får ta vad man kan få.

Humlan - Mitt lysrör betedde sig jättekonstigt i flera år innan det till slut gick sönder. Funkade en stund, slocknade, tändes igen, surrade. Jag är ändå rätt imponerad av hållbarheten. Kan det verkligen vara lönsamt?