onsdag 21 maj 2008

Fet, lat och skitsur

Jobbade som en brännskadad bäver eftersom min chef tyckte att det var lämpligt att be mig skriva en broschyr och ett säljbrev för ett företag som jag aldrig hört talas om. Det skulle vara klart idag.
Så klart.
Jävla idéer. Jag vill inte jobba! Jag vill slösurfa, blogga, reta mina unga arbetskamrater, titta ut genom fönstret och dricka kaffe. Om det absolut är nödvändigt så kan jag tänka mig att svara på mail. Något enstaka. Om det inte är några jobbiga frågor. Då vill jag inte svara. Då låtsas jag som om jag inte sett det.
Det fungerar ganska bra.

Ingen tomatskörd ännu. Det här med odling suger ju!

På min lista över saker to do finns ungefär 18 måsten. Jag kommer troligtvis att skita i dem allihop.

Vad kan de göra? Jag är redan fet och medelålders. Hur skulle det kunna bli värre?

Inga kommentarer: