torsdag 29 maj 2008

Ät skit, Fredrik

I ett svagt ögonblick (vågen visade 68,7) föll jag för frestelsen på biblioteket. Jag lånade Pauluns GI-månad av vidrige Fredrik och hans säkert lika avskyvärda hustru Karoliina.

Nu rodnar jag lite här i min ensamhet. Jag har alltså sjunkit så djupt. Kan man komma närmare botten än så här? Jag har lånat en jävla bantnings/hälsobok. Rock bottom. Med en jävla duns.

Hemma smög jag upp den ur påsen och började läsa. En månad alltså. Med havremjölk, fullkornspasta, quinoa och bönor. Jag fick tårar i ögonen av leda bara av att läsa om det. Men ändå - kanske skulle man prova. 30 dagar. Det borde man väl kunna stå ut med?

Sedan kom dödsstöten. Freddan försöker vara lite uppmuntrande. Man behöver inte alls tokträna. Det räcker att träna 3 gånger i veckan.

Det var allt som behövdes för att jag skulle spurta ut och köpa en kebabtallrik. Med pommes frites. Och stark sås.

Mycket sås, tack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hata Freddan!!!

Anonym sa...

Jag tror faktiskt att han fick en hjärtattack ganska nyligen. Det fick mig att skratta helt hjärtlöst.