måndag 12 maj 2008

Kan mina trosor väga 2,5 kilo?

Hoppas fan det. Annars väger jag nästan 70 jävla kilo.

Problemet är att jag mager i huvudet. Jag har varit mager hela mitt jävla liv och hjärnan bara vägrar att greppa nya fakta. Jag blir lika förvånad varje gång jag ser mig i spegeln. När fan satte jag på mig en fat-suit?

Jag har varit ung också. Det har jag också svårt att gå med på att jag inte är längre. Men det hjälper mina arbetskamrater mig med varje dag. Istället för att vara en i det unga gänget - är jag plötsligt äldst. ÄLDST!

Ålder klär mig inte bättre än 12 extra kilo. Men den känns svårt att göra något åt. Jag kan leva med att vara medelålders. Det är i alla fall bättre än alternativet. Men jag vill fan inte leva med armar som jättelika sötlimpor och en gigantisk tantröv.

Jag tänker fan inte go gentle into the dark night of fetma och medelålderskris. Glöm det! Motståndsrörelsen börjar här och nu.

Inga kommentarer: