torsdag 15 maj 2008

Spränga gränser

Det låter ju rätt spännande. Spränga sina kläder... Not so much,
Ytterligare en kjol hamnar i skåpet med kläder som plötsligt har krympt.
För det är så det känns. Det känns inte som om jag ökar i vikt. Utan som om jag sväller för varje minut. Som en jäsdeg i lagom värme.
Kläder som passade igår, går inte att knäppa idag.

Hade jag haft råd hade jag börjat knarka. Men det får vänta. Det ska jag göra när jag blir 70.

Det ska jag önska mig i födelsedagspresent inför 70-årsdagen: Kokain. Tja, du vet i, min ålder har man redan allt man vill ha. Så en pelargon eller ett gram kokain, blir bra. Tack.

Fast det förutsätter förstås att jag har några vänner kvar när jag är 70.

Jag behöver en plan.
1. Skaffa pengar
2. Köpa vänner
3. Önska mig kokain i födelsedagspresent.

I värsta fall kan jag hoppa över steg 2.

Inga kommentarer: